Ensimmäiset vuodet vieraan kielen opettajana
Nyman, T. (2010). Ensimmäiset vuodet vieraan kielen opettajana. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journal
Tekijät
Päivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
2011:4 | 2012:16 | 2013:23 | 2014:42 | 2015:50 | 2016:55 | 2017:50 | 2018:44 | 2019:53 | 2020:45 | 2021:40 | 2022:32 | 2023:46 | 2024:50 | 2025:1
Tarja Nyman käsittelee kirjoituksessaan tutkimustaan nuoren, vastavalmistuneen vieraan kielen opettajan arjesta. Tekstissä perehdytään pedagogisen ajattelun ja asiantuntijuuden elementteihin, nuoreen opettajaan kielikasvattajana, opettajana kehittymisen ennustettavuuteen sekä nuoren opettajan asemaan työyhteisössä.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journalMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
EFL Teacher Education in Finland : Manifestations of Professional Agency in Teacher Educators’ Work
Green, Crystal; Pappa, Sotiria (Taylor & Francis, 2020)English as a Foreign Language (EFL) teacher educators play a key role in the development of university-based teacher education and the preparation of preservice EFL teachers. However, the professional agency of EFL teacher ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Identity and Agency Development in a CLIL-based Teacher Education Program
Moate, Josephine; Ruohotie-Lyhty, Maria (Florida State University, 2020)A consensus exists in applied linguistics that agency and identity are key concepts in understanding teacher development. Although a large body of research has focused on studying language teacher and learner identity and ... -
Maahanmuuttajat vieraan kielen oppijoina: monikielisen oppilaan kielirepertuaarin tunnistaminen ja hyödyntäminen vieraan kielen oppitunnilla
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2014)Multilingualism and its eQ ect on language learning and teaching have been widely studied from the point of view of + rst languages, but multilingualism as a resource in foreign language learning/teaching has been largely ... -
Onnistunut vieraan kielen opetus erityisopettajien kokemana
Happonen, Valtteri (2020)Tässä tutkimuksessa keskityttiin erityisopettajien onnistumisen kokemuksiin vieraan kielen opetuksesta. Kokemusten avulla selvitettiin, mitä aiheita vieraan kielen suunnittelussa erityisopettajat huomioivat ja miten huomiot ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.