Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorSolajoki, Susanna
dc.date.accessioned2011-05-04T15:28:46Z
dc.date.available2011-05-04T15:28:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1158045
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26886
dc.description.abstractLaskuja lähetetään vuosittain suuria määriä, mutta niiden viestinnällisyyteen ei ole kiinnitetty paljoa huomiota. Laskut ovat myös unohdettu osa viestinnän tutkimuksessa. Nyt ajankohtaista on siirtyminen sähköiseen laskutukseen. Tässä tutkimuksessa haluttiin selvittää, millainen yrityskuva laskuista välittyy ja millaisia tulkintoja laskujen sisällöstä tehdään. Myös sähköiseen laskutukseen suhtautumista selvitettiin. Tutkimus suuntautui yksityisasiakkaisiin eli laskuja vastaanottaviin kuluttajiin. Tutkimustulosten pohjalta laskuttajille annettiin suosituksia siitä, mitä ja miten laskuissa kannattaa asiakkaille viestiä. Tutkimus toteutettiin laadullisen tutkimuksen keinoin. Tutkimusaineisto kerättiin fokusryhmähaastattelujen avulla. Tutkimustulokset analysoitiin teemoittelemalla. Tutkimus osoitti, että laskut edustavat lähettäjäänsä ja ovat yksi yrityskuvan rakentumisaines. Laskut ovat myös jatke aiemmalle palvelulle, mutta palvelevuuden sijaan laskut ovat usein sekavia ja tiedontäyteisiä. Tieto hukkuu laskuun tai se jää lukematta ja osa tiedosta on myös vaikeasti ymmärrettävissä olevaa. Tutkimukseen osallistuneilla henkilöillä oli vain vähän kokemusta sähköisestä laskutuksesta. Siihen siirtymistä ei pidetty vielä ajankohtaisena. Luottamus nousi avainasemaan sähköisessä muodossa välittyvässä laskun maksamisessa.
dc.format.extent80 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherlaskutusviestintä
dc.titleYrityskuva laskussa? : laskut osana yrityksen viestintää
dc.title.alternativeLaskut osana yrityksen viestintää
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-2011050410733
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysosidosryhmät
dc.subject.ysoläpinäkyvyys
dc.subject.ysoluottamus
dc.subject.ysoyrityskuva
dc.subject.ysolaskut
dc.subject.ysoviestintä
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot