Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus
Tutkimuksen aiheena on ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikkaa myyvien yritysten mainonnassa Helsingin Itäkeskuksen alueella. Aineistona käytetään yritysten sanomalehti- ja suorajakomainoksia ja niiden Internet-kotisivuja. Tutkimusote on kvalitatiivinen ja aineisto tyypitellään puolistrukturoidulla lomakkeella. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään ympäristöargumenttien lisäksi sitä, ovatko yritykset siirtyneet perinteisen markkinointimixin keinoista kohti kokonaisvaltaisempaa ja enemmän kuluttajanäkökulmasta asioita tarkastelevaa markkinointinäkökulmaa. Teoriaosuudessa verrataan perinteistä markkinointiparadigmaa uudempaan normatiiviseen kestävän kehityksen markkinointiparadigmaan. Tutkimuksen johtopäätöksenä todetaan, että kodintekniikkaa myyvien yritysten markkinointi ja mainonta noudattaa perinteistä markkinointiparadigmaa ja ympäristötekijöitä käytetään vähän markkinoinnissa. Merkkejä siirtymisestä enemmän asiakasnäkökulmaa huomioon ottavaan markkinointinäkökulmaan on kuitenkin nähtävissä.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29684]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Exploring the impact of sustainable value proposition on firm performance
Ilyas, Imran M.; Osiyevskyy, Oleksiy (Elsevier BV, 2022)Considering the immense potential of sustainable business models in tackling the broader challenge of corporate sustainability, this paper integrates the literature streams on sustainability practices and organizational ... -
Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa
Haapalainen, Olli (2020)Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on teknologia, jonka avulla käyttäjä voi vierailla vuorovaikutteisessa ja reaaliaikaisessa virtuaaliympäristössä. Virtuaalitodellisuuden yleisimpiä laitteita ovat VR-lasit, jotka ... -
Tekoälyn hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa
Mustamäki, Miika (2021)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysten markkinoinnissa. Tekoäly on ottanut suuria kehitysaskeleita viime vuosina, joten myös sen käyttö on yleistynyt ympärillämme ja myös ... -
Ecosocial Innovations and Their Capacity to Integrate Ecological, Economic and Social Sustainability Transition
Matthies, Aila-Leena; Stamm, Ingo; Hirvilammi, Tuuli; Närhi, Kati (MDPI AG, 2019)The article contributes to sustainability transition research by indicating the significance of transformative grassroots innovations in the context of social work research. We introduce the integrative concept of ecosocial ... -
Images of the future for a circular economy : The case of Finland
Marjamaa, Maili; Mäkelä, Marileena (Elsevier, 2022)A transition from a linear to a circular economy (CE) is one of the key solutions to the sustainability crisis. A CE requires new mental models and insights, especially of a desirable future towards which to move. A CE ...