The representation of sexual signs in Chinese Durex TV commercial : a semiotic approach
Tekijät
Päivämäärä
2010Tiivistelmä – Abstract
Tämä opinnäytetyö soveltaa semioottista lähestymistapaa Kiinassa Durex-kondomituotteelle tarkoitetun ”Perfect Fit” mainoksen seksuaalisen sisällön analysoinnissa. Valittu teoria pohjautuu pohjimmiltaan kaksiosaiseen merkityksen rakentumiseen Barthesin Mythologioiden mukaan, joka puolestaan rakentuu Saussuren kehittämälle lingvistiselle ja strukturaaliselle merkkijärjestelmälle. Multimodaliteetti analyysi valittiin metodiksi sillä video yhdistää runsaan valikoiman erilaisia elementtejä ja eroavaisuuksia. Tapaustutkimuksen aikana mainoksen kuvia analysoitiin yksi kerrallaan ja kaikki relevantit seksuaaliset merkit kerättiin ja käsiteltiin visuaalisesti tai äänellisesti. Yhteydet erityisesti merkityksen ja myytin välillä käsiteltiin yksityiskohtaisesti, jotta mahdolliset piilomerkitykset voitaisiin selvittää.
Opinnäytetyö rakentaa yhteyksiä myytin ja ruumiillisen estetiikan, seksuaalisuuden (feminiinisyys/maskuliinisuus), sosiaalipolitiikan/lakien ja ongelmien (kuten sukupuolitautien/HIV) ja nykyaikaisen kulttuurin, erityisesti uutena ilmiönä Internet ja semiotiikka, mainoksen kautta.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29559]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Construction of sexuality on social media in China : a semiotic analysis of Durex condom advertisements
Wu, Juanhui (2019)This thesis presents a semiotic analysis of the construction of sexuality in condom advertisements, in particular, it investigates the phenomenon of how Durex constructs sexuality on social media in China. The purpose of ... -
Mif o ženstvennosti v žurnale ”Cosmopolitan Russia” - Reprezentacii ženksoij seksual'nosti i obraza tela.
Laari, Pinja (2023)Cosmopolitan- lehti on yksi suosituimmista naistenlehdistä Venäjällä ja se oli ensimmäinen kansainvälinen naistenlehti Neuvosto-Venäjän jälkeisenä aikana. Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää, miten ... -
Representations of “female Asian look” in Advertising : Young Chinese Women’s Responses to Fashion and Beauty Advertisements Targeting Chinese Market
Rong, Haoyi (2020)This study was inspired by two advertisement series targeting the Chinese market, Dolce&Gabbana’s “Eating with chopsticks” campaign videos, and Zara’s makeup posters of a new released lipstick series. Having these two ... -
Controversies over social group representation in advertisements : a case study on Hornbach’s The Smell of Spring narrative ad
Anipa, Florence (2020)Till date, advertising contents continue to raise controversy in the media due to miscommunication and misinterpretation. This study examines a proposed television ad, it also looks into the intended message to be communicated ... -
Simplicity and the art of something more : A cognitive-semiotic approach to simplicity and complexity in human-technology interaction and design experience
Rousi, Rebekah; Silvennoinen, Johanna (Jyväskylän Yliopisto, 2018)In human–technology interaction, the balance between simplicity and complexity has been much discussed. Emphasis is placed on the value of simplicity when designing for usability. Often simplicity is interpreted as ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.