Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorZhang, Zhanzhan
dc.date.accessioned2010-11-17T11:23:48Z
dc.date.available2010-11-17T11:23:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1142805
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/25606
dc.description.abstractTiivistelmä – Abstract Tämä opinnäytetyö soveltaa semioottista lähestymistapaa Kiinassa Durex-kondomituotteelle tarkoitetun ”Perfect Fit” mainoksen seksuaalisen sisällön analysoinnissa. Valittu teoria pohjautuu pohjimmiltaan kaksiosaiseen merkityksen rakentumiseen Barthesin Mythologioiden mukaan, joka puolestaan rakentuu Saussuren kehittämälle lingvistiselle ja strukturaaliselle merkkijärjestelmälle. Multimodaliteetti analyysi valittiin metodiksi sillä video yhdistää runsaan valikoiman erilaisia elementtejä ja eroavaisuuksia. Tapaustutkimuksen aikana mainoksen kuvia analysoitiin yksi kerrallaan ja kaikki relevantit seksuaaliset merkit kerättiin ja käsiteltiin visuaalisesti tai äänellisesti. Yhteydet erityisesti merkityksen ja myytin välillä käsiteltiin yksityiskohtaisesti, jotta mahdolliset piilomerkitykset voitaisiin selvittää. Opinnäytetyö rakentaa yhteyksiä myytin ja ruumiillisen estetiikan, seksuaalisuuden (feminiinisyys/maskuliinisuus), sosiaalipolitiikan/lakien ja ongelmien (kuten sukupuolitautien/HIV) ja nykyaikaisen kulttuurin, erityisesti uutena ilmiönä Internet ja semiotiikka, mainoksen kautta.
dc.format.extent107 sivua
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherDurex-mainos
dc.subject.othermultimodaliteetti
dc.subject.othermyytti
dc.subject.otherjulkinen piiri
dc.subject.othersemiotiikka
dc.subject.otherseksi
dc.subject.otherseksuaalisuus
dc.titleThe representation of sexual signs in Chinese Durex TV commercial : a semiotic approach
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201011173096
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosTaiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Art and Cultural Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineDigital Culture (maisteriohjelma)fi
dc.contributor.oppiaineInternational Master's Degree Programme in Digital Cultureen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi319
dc.subject.ysotelevisio
dc.subject.ysoInternet
dc.subject.ysomainokset
dc.subject.ysokondomit
dc.subject.ysomyytit
dc.subject.ysoseksuaalisuus
dc.subject.ysoruumiillisuus
dc.subject.ysokulttuuri
dc.subject.ysosemiotiikka
dc.subject.ysoKiina


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot