Now showing items 16-20 of 5968

    • Vauvaperheille tutkimustietoa yhteisvanhemmuudesta aktivoivalla viestintäkokeilulla 

      Rönkä, Anna; Malinen, Kaisa; Jantunen, Ella-Maria; Lindroos, Emmi; Moilanen, Johanna; Lehtoranta, Marja; Kalilainen, Päivi (Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö sr., 2024)
      • Puheenvuorossa esitellään uudenlainen, vanhempia aktivoiva tiedeviestinnän toimintamalli, jolla pyritään tukemaan vanhemmuutta ja perheen hyvinvointia. • Vanhemmille jaettiin tietoa yhteisvanhemmuudesta eli toimivasta ...
    • Conceptual History 

      Kurunmäki, Jussi; Marjanen, Jani (SAGE Publications, 2024)
    • Foundational English literacy development in India: a randomised-control trial using phonics instruction and GraphoLearn 

      Bora, Deepti; Patel, Priyanka; Psyridou, Maria; Ruotsalainen, Jenni; Richardson, Ulla; Torppa, Minna (2024)
      Foundational literacy is a key lever for achieving higher levels of learning and societal wellbeing. However, with an enrolment of over 250 million children in schools, India is currently challenged by learning deprivation. ...
    • Testitehtävien laadinta osana opettajien työtä 

      Toivola, Sari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2010)
      This paper discusses the item writing process in the Finnish National Certificates (NC) and the impact that item writing has on the item writers’ working life. In the NC, we have 36 item writers in nine languages. Most NC ...
    • Seitsemän tapaa muistella opettajia 

      Keski-Heiska, Anna-Mari; Kalaja, Paula (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2010)
      This study has been conducted as part of a research project entitled From Novice to Expert, and it is about teacher memories viewed from fresh starting points – as discursively constructed. Consequently, memories are ...