Corporate ethical codes as strategic documents: An analysis of success and failure
Stevens, B. (2009). Corporate ethical codes as strategic documents: An analysis of success and failure. EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol. 14 (2). Retrieved from http://ejbo.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization StudiesTekijät
Päivämäärä
2009Tekijänoikeudet
© Business and Organization Ethics Network (BON)
Ethical codes state the major philosophical principles and values in organizations and function as policy documents which define the responsibilities of organizations to stakeholders. They spell out the conduct expected of employees and articulate the acceptable ethical parameters
of behavior in the organization.
Most large US and multinational
firms today have a code. If utilized effectively and embraced, codes can be key strategic documents
in organizations for moderating
employee behavior and reducing unethical actions. To be effective they must be communicated well and become a part of the culture of the organization. An ethical code from a major investment bank is analyzed in terms of code effectiveness,
transformational communication,
and its role as a key corporate strategic document.
Julkaisija
Business and Organization Ethics Network (BON)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-2685Asiasanat
Alkuperäislähde
http://ejbo.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
A discourse analysis of success and failure accounts in learning English as a foreign language
Heikkinen, Annika (1999) -
Discourses of internationalization in Finnish higher education : a critical discourse analysis of legitimation strategies used in internationalization documents
Marttinen, Kirsi (2011)Tutkielmassa tarkastellaan kansainvälistymisen diskursseja suomalaisessa korkeakoulutuksessa erilaisten korkeakoulutuksen kansainvälisyyttä käsittelevien dokumenttien kautta. Tutkimuksen analyysin kohteena ovat kolmen tahon ... -
Strategy and business history rejoined : How and why strategic management concepts took over business history
Lamberg, Juha-Antti; Ojala, Jari; Gustafsson, Jan-Peter (Routledge, 2022)Scholars at the intersection of business history and strategic management have argued for the relevance and importance of historical methods in the study of strategic management of organizations. We flip this argument and ... -
Corporate online presence : a study of eight Finnish exporting companies' corporate websites
Tauriainen, Anniina (2012)Yritykset käyttävät verkkosivujaan tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin ohella myös yrityksen mainostamiseen ja verkkoidentiteetin luomiseen. Verkkoidentiteetti heijastaa kielen ja visuaalisen ilmeen kautta yrityksen ... -
Strategic Corporate Activism in a Nordic Setting : Link Between Corporate Values and Activism
Nousiainen, Niina (2023)Samalla kun yhteiskunta kamppailee monia viheliäisiä ongelmia, kuten ilmastonmuutosta ja eriarvoisuutta vastaan, yritykset ottavat kantaa yhä enemmän yhteiskuntapoliittisiin keskusteluihin. Kun yritys ottaa kantaa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.