Society Versus Business Organization: The Strategic Role of Marketing
Modesto Veludo-de-Oliveira, T. (2006). Society Versus Business Organization: The Strategic Role of Marketing EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol. 11 (1). Retrieved from http://ejbo.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization StudiesPäivämäärä
2006Tekijänoikeudet
© Business and Organization Ethics Network (BON)
This paper is intended to discuss the role of business organization within society, contributing to the theoretical
and managerial understanding of this matter. Concepts of strategic marketing and societal marketing are presented and comparatively analysed. In addition, corporate positioning based on social responsibility
is examined. The author believes that managers should accept the challenge of balancing the interests of society with those of organizations, trying to reach the best relationship between them.
Julkaisija
Business and Organization Ethics Network (BON)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-2685
Alkuperäislähde
http://ejbo.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Strategic Corporate Activism in a Nordic Setting : Link Between Corporate Values and Activism
Nousiainen, Niina (2023)Samalla kun yhteiskunta kamppailee monia viheliäisiä ongelmia, kuten ilmastonmuutosta ja eriarvoisuutta vastaan, yritykset ottavat kantaa yhä enemmän yhteiskuntapoliittisiin keskusteluihin. Kun yritys ottaa kantaa ... -
Identifying strategic factors for a market entry process for professional development education export in the United States market area
Koivisto, Joona (2022)Education export (EE) has been gaining traction globally, and the Finnish education system is among the most awarded in the world. However, Finnish EE has not reached its full potential globally, partially due to lack of ... -
Conscientious corporate branding via B2B influencer marketing
Jokilehto, Mirva (2023)Vastuullisesti toteutetun liiketoiminnan merkitys on kasvanut, kun yleinen tietoisuus ympäristö- ja sosiaalikysymyksistä on lisääntynyt. Yritysten odotetaan enenevissä määrin tiedostavan ja huomioivan heidän liiketoimintansa ... -
December and January effect and Volatility in the United States Stock Markets
Ahokas, Veera (2021)Rahoitusmarkkinoiden on tutkittu kohtaavan useita kausittaisuuksia, joita kutsutaan anomalioiksi. Kuukausitasolla tammikuuilmiö on kaikista tutkituin anomalia, ja myös tämä tutkimus keskittyy siihen. Tehokkaiden markkinoiden ... -
Investor behavior and stock market returns during Covid-19
Sormunen, Roosa (2022)In recent years, the Covid-19 pandemic has had significant effects on stock markets worldwide as no sectors have been able to hide from it. This special time period has also highlighted the role of psychological phenomena ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.