About the Ethics of Business Competition
Estola, M. (1998). About the Ethics of Business Competition. EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol. 3 (1). Retrieved from http://ejbo.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization StudiesTekijät
Päivämäärä
1998Tekijänoikeudet
© Business and Organization Ethics Network (BON)
We study the ethics of competition in a market economy. The competition between firms and individuals within a firm in a market economy is compared with the competition between species and individuals within one species in the nature, and that between different teams, individuals within a team as well as individual athletes in sport. Our conclusion is that if the competition is fair, it meets the requirements of high ethics, and it is one of the fundamental sources of economic development.
Julkaisija
Business and Organization Ethics Network (BON)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-2685Asiasanat
Alkuperäislähde
http://ejbo.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Laskentatoimi ja etiikka : vertailua rahastonhoitajien ja tilintarkastajien eettisten arvojen välillä
Malkamäki, Miika (2012)Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa tilintarkastajien ja rahastonhoitajien eettisyyttä kyselyhaastattelun keinoin. Lisäksi tavoitteena oli selvittää vastaajien saama eettinen koulutus ja sen vaikutukset heidän ... -
Organizational identity and competition : a study of US semiconductor industry
Säynäjäkangas, Arttu (2017)Organisationaalinen identiteetti ja kilpailu : tutkielma puolijohdeteollisuudesta. Tutkimuksen tehtävänä on selvittää, miten kaksi samalla puolijohdesektorilla kilpailevaa yritystä, Intel Corporation ... -
Shaking the Status Quo : Business Accreditation and Positional Competition
Alajoutsijärvi, Kimmo; Kettunen, Kerttu; Sohlo, Sauli (Academy of Management, 2018)Modern business schools exist in a complex world of rankings, ratings, and credentials. Some argue that in increasingly competitive global higher education markets, signaling status and quality has actually become more ... -
Business schools’ competitive strategies : whose goals, which aims?
Ojala, Anu (Emerald Publishing Limited, 2019)Purpose This study reviews the literature on business-school (b-school) competition and competitiveness to extend our understanding of b-schools’ competitive strategies. Design/methodology/approach Both content and ... -
Competitive Pressure and Diversification into Green R&D
Stucki, Tobias; Woerter, Martin (Springer New York US, 2019)Based on representative firm-level survey data for Austria, Germany, and Switzerland, we investigate the relationship between quick obsolescence of products, unpredictable technological development, and easy substitution ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.