Show simple item record

dc.contributor.authorKorhonen, Jussi
dc.date.accessioned2010-07-01T11:45:01Z
dc.date.available2010-07-01T11:45:01Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/24567
dc.description.abstractKorhonen, Jussi Tapani Tietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma / Jussi Korhonen Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010. 40 s. Kandidaatintutkielma Tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen kautta tekijöitä, jotka vaikuttavat CRM:n käyttöönotossa onnistumiseen. Tutkielmassa esitellään CRM:n määritelmä, kartoitetaan CRM-järjestelmää sekä sen osia, selvitetään miksi CRM:ää tulisi tarkastella strategisesta näkökulmasta sekä havainnollistetaan hyötyjä joita CRM:llä on mahdollista saavuttaa. Tämän jälkeen tuodaan esille kirjallisuudessa esitettyjä tekijöitä, joiden on havaittu olevan syynä CRM:n surullisenkin kuuluisaan onnistumistodennäköisyyteen. Näiden havaintojen pohjalta esitellään tekijät, jotka käyttöönotossa tulisi huomioida. Tutkielman aihealueita käsitellään ihmiskeskeisten tekijöiden, prosessien sekä teknologian kautta. Aihe on sekä kovin ajankohtainen että erittäin mielenkiintoinen. CRM on herättänyt yrityksissä innostuksen, joka johtaa usein harkitsemattomiin investointeihin ja epätyydyttäviin lopputuloksiin. Tutkimus osoittaa CRM:n olevan kokonaisvaltainen ja monimutkainen ratkaisu, jonka onnistunut käyttöönotto vaatii mittavia organisatorisia muutoksia.          en
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherkäyttöönottoen
dc.subject.otherteknologiaen
dc.subject.otherihmiskeskeiset tekijäten
dc.subject.otherprosessiten
dc.subject.otherCRM-strategiaen
dc.subject.otherasiakaslähtöisyysen
dc.subject.othercustomer relationship managementen
dc.subject.othermarkkinointien
dc.subject.otherasiakkuuksienhallintaen
dc.subject.otherCRMen
dc.titleCRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201007012207
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record