CRM -käyttöönotossa huomioitavat tekijät
Korhonen, Jussi Tapani
Tietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma / Jussi Korhonen
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010.
40 s.
Kandidaatintutkielma
Tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen kautta tekijöitä, jotka
vaikuttavat CRM:n käyttöönotossa onnistumiseen. Tutkielmassa esitellään
CRM:n määritelmä, kartoitetaan CRM-järjestelmää sekä sen osia, selvitetään
miksi CRM:ää tulisi tarkastella strategisesta näkökulmasta sekä
havainnollistetaan hyötyjä joita CRM:llä on mahdollista saavuttaa. Tämän
jälkeen tuodaan esille kirjallisuudessa esitettyjä tekijöitä, joiden on havaittu
olevan syynä CRM:n surullisenkin kuuluisaan onnistumistodennäköisyyteen.
Näiden havaintojen pohjalta esitellään tekijät, jotka käyttöönotossa tulisi
huomioida. Tutkielman aihealueita käsitellään ihmiskeskeisten tekijöiden,
prosessien sekä teknologian kautta. Aihe on sekä kovin ajankohtainen että
erittäin mielenkiintoinen. CRM on herättänyt yrityksissä innostuksen, joka
johtaa usein harkitsemattomiin investointeihin ja epätyydyttäviin
lopputuloksiin. Tutkimus osoittaa CRM:n olevan kokonaisvaltainen ja
monimutkainen ratkaisu, jonka onnistunut käyttöönotto vaatii mittavia
organisatorisia muutoksia.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
From customer data to customer's data : reverse use of customer data as a tool for value co-creation
Horttanainen, Ella (2021)Asiakasdatan on perinteisesti nähty hyödyttävän pääasiassa niitä keräävää yritystä. Viime vuosikymmeninä suosiota kasvattaneiden palvelukeskeisten liiketoimintamallien sekä arvon yhteisluonnin ansiosta asiakasdatan rooli ... -
Datamigraation haasteet toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotossa
Räsänen, Inna (2022)Organisaatiot ovat usein halukkaita päivittämään toiminnanohjausjärjestelmiään säilyttääkseen kilpailukykynsä jatkuvan teknologisen kehityksen rinnalla. Toiminnanohjausjärjestelmän toimiessa organisaation ytimessä ohjaten ... -
Sukupuolierot koulutuksen ja oppimisen teknologian hyväksymisessä ja käyttöönotossa
Sirkka, Inka-Maria (2019)Teknologian omaksuminen ja informaatioteknologian diffuusio ovat olleet erittäin tutkittuja aiheita informaatioteknologian saralla. Sukupuolen tarkastelu yhtenä muuttujana teknologian omaksumisen kontekstissa on ollut ... -
Asiakkaan kokema arvo näköislehden käyttöönotossa
Rahikainen, Miikka (2013)Suomen media-alalla on käynnissä murroskausi, joka on muuttamassa perinteistä mediatalojen liiketoimintamallia. Tämä mediamurros on alkanut jo 1990-luvun lopussa, kun median digitalisoituminen ja Internet ovat yleistyneet ... -
A strategic framework for the optimization of customer relationship management in SMEs
Paraschou, Konstantina (2016)Customer relationship management (CRM) has been a topic of increased interest during the last decades, for both academics and practitioners. According to the literature review, there has been a variety of scopes and ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.