Show simple item record

dc.contributor.authorHäkkinen, Reija
dc.date.accessioned2010-06-23T15:26:15Z
dc.date.available2010-06-23T15:26:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1131942
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/24493
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa tutkittiin Peurungan matkailuyritysten välistä yhteistyötä. Tutkimus on kvalitatiivinen tapaustutkimus. Tutkimuksessa oltiin kiinnostuneita siitä, minkälaisena asiakasrajapinnassa toimivat yritykset kokivat yritysten välisen yhteistyön. Tutkimuksessa keskityttiin siihen, minkälaisia mielikuvia tai kokemuksia yhteistyöstä oli toimijoille syntynyt, minkälaista yhteistyötä toimijat olivat odottaneet ja minkälaisena yhteistyö Peurungan alueella koettiin. Lisäksi haastateltavilta pyydettiin ajatuksia siitä kuinka yhteistyön tulisi toimia tulevaisuudessa. Haastateluun pyydettiin 43 yritystä, joista 19 haastateltiin. Peurungan osalta haastateltiin erikseen kolmea henkilöä, mutta muuten haastatteluja tehtiin yksi kutakin yritystä kohti. Tutkimuksen vastausprosentiksi muodostui 44 %. Haastateltavat jaettiin neljään ryhmään, 1) Centeryritykset (Peurunka Center -verkoston yritykset), 2) Yhteistyöyritykset (Peurungan kanssa yhteistyössä toimivat yritykset), 3) Ulkopuoliset (yritykset, joilla ei tällä hetkellä ollut yhteistyötä Peurungan kanssa) sekä 4) Peurunka (Peurungan näkökulma). Tutkimuksella saatiin selville, että Peurungan lähialueiden matkailuyritysten yhteistyö on vielä alkuvaiheessa. Osa yrityksistä on verkostoitunut muutaman kumppanin kanssa, mutta pääosin yhteistyö on kahdenvälistä. Yhteistyötä edistäviä toimenpiteitä ovat tutkimukseen perusteella toimijoiden välinen keskustelu, viestinnän lisääminen, tiedottamisen laajentaminen, yritysten erityisosaamisen vahvistaminen ja hyödyntäminen, yhteisen palveluketjun kehittäminen ja selkeämpi työnjako toimijoiden kesken.
dc.format.extent114 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherKylpylähotelli ja Kuntoutus Peurunka
dc.titleYksittäisestä matkailuyrityksestä yritysten väliseen yhteistyöhön : aluekehityksen mahdollisuuksia etsimässä : case Peurungan matkailualue
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201006232146
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYrittäjyysfi
dc.contributor.oppiaineEntrepreneurshipen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20422
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysoyhteistyö
dc.subject.ysoverkostoituminen
dc.subject.ysomatkailu
dc.subject.ysoKeski-Suomi
dc.subject.ysoLaukaa
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record