Show simple item record

dc.contributor.authorTikkanen, Tarja
dc.date.accessioned2010-05-20T09:33:26Z
dc.date.available2010-05-20T09:33:26Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1129624
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23591
dc.description.abstractNykyään organisaatioiden verkkosivut ovat pääasiallinen kanava työntekijöiden rekrytoinnissa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää millaista organisaatioiden rekrytointiviestintä on verkkosivujen rekrytointiosioissa. Työn tavoitteena oli myös kehittää rekrytointiviestinnän malli. Tutkimuskysymykset olivat 1) millaista organisaatioinformaatiota verkkosivujen rekrytointiosiot sisältävät ja 2) millaisia ovat työntekijöiden tarinat rekrytointiosioissa. Tutkimus keskittyi tarkastelemaan rekrytointiprosessin alkuvaiheen viestintää. Tutkimusaineisto koostui Suomen parhaat työpaikat -listan organisaatioiden verkkosivujen rekrytointiosioista. Kohdeorganisaatioiden rekrytointiosioiden sisältöä analysoitiin sisällönanalyysin keinoin. Tutkimuksen lähestymistapa oli laadullinen. Rekrytointiprosessin alkuvaiheessa houkuttelevaan rekrytointiviestintään sisältyy organisaation esittely työnantajana ja työpaikkana, työntekijöiden tarinat ja työtehtäväkuvaukset. Verkkosivuilla vuorovaikutussuhde pyritään luomaan kolmella tasolla: yksilön ja organisaation välille, yksilön ja ryhmän välille sekä yksilön ja työn välille. Rekrytointiviestinnän avulla kuvataan toivottua hakijaprofiilia ja erityisesti niitä laadullisia ominaisuuksia, joita hakijalta toivotaan. Verkkorekrytoinnin avulla tavoitellaan työympäristöön ja työyhteisöön sopivia työntekijöitä. Rekrytointiviestintä on houkuttelevaa ja myös realistista. Työssä esitellään myös, millainen on tyypillinen verkkosivujen rekrytointiosion sisältö. Osana organisaation rekrytointiviestintää esitellään, millainen on tyypillinen työntekijän tarina. Lopuksi esitellään tulosten pohjalta kehitetty rekrytointiviestinnän malli.
dc.format.extent137 sivua
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherRekrytointi
dc.subject.othermaine
dc.subject.otheryhteiskuntavastuu
dc.subject.otherhenkilöstöpolitiikka
dc.subject.otherverkkoviestintä
dc.titleHoukutteleva rekrytointiviestintä organisaation verkkosivuilla
dc.typeBooken
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201005201874
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysorekrytointi
dc.subject.ysomaine
dc.subject.ysoyhteiskuntavastuu
dc.subject.ysohenkilöstöpolitiikka
dc.subject.ysoverkkoviestintä


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record