Luottamus verkkokaupassa
Tutkielmassa tutkittiin luottamusta ja sen vaikutusta e-kauppaan, luottamuksen
rakennetta, muodostumista ja erityispiirteitä e-ympäristössä. Tutkittiin myös,
miten yritys voi parantaa e-kaupan luotettavuuden välittymistä. Menetelmänä
käytettiin kirjallisuuskatsausta.
Tulokset osoittavat luottamuksen olevan monimutkainen ja abstrakti asia, jolle
on vaikea löytää yhtä yhteistä määritelmää. Luottamuksen puutteen todettiin
olevan suurin e-kaupan kasvua rajoittava tekijä. Luottamuksen suurimmiksi
osatekijöiksi todettiin turvallisuus ja yksityisyys. Yritys voi parhaiten vaikuttaa
luotettavuutensa välittymiseen brändin, vaatimusten täyttämisen ja verk-
kosivuston kautta.
Johtopäätöksenä todettiin yritysten voivan vaikuttaa monilla tavoin e-kaupan
luotettavuuden parantamisessa, luottamuksen vaikeasta luonteesta huolimatta.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5367]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kuluttajan luottamukseen vaikuttavat tekijät mobiilikaupankäynnissä
Närvänen, Milja (2023)Kuluttajan ja verkkokaupan välistä luottamusta pidetään suurimpana verkkokaupan kasvua rajoittavana tekijänä. Selkeä määritelmä luottamukselle on kuluttajan tapa vähentää riskiä. Verkkokaupoilla on monia eri tapoja vaikuttaa ... -
Asiakasuskollisuuden muodostuminen verkkokaupassa
Hannuksela, Anna (2017)Verkkokaupan nopean kasvun ja kehityksen myötä kilpailu on kiristynyt ja asettanut toimijoille suuria haasteita globaalissa toimintaympäristössä. Kannattavien asiakassuhteiden aikaansaaminen on haastavampaa ja asiakasuskollisuuden ... -
Esineiden Internetin turvallisuus kuluttajaperspektiivistä
Kallioniemi, Juho (2019)Esineiden Internetin sovellukset nähdään tulevaisuudessa läsnä kaikkialla ympäristössämme, helpottaen ihmisten arkea ja työtä. Ennen kuin kuluttajat voivat hyväksyä tällaisen jokaiseen elämänalueeseen ulottuvan teknologian, ... -
Käyttäjäkokemuksen vaikutukset asiakkaiden ostopäätökseen ja sitouttamiseen verkkokaupassa
Haataja, Katja (2016)Tässä tutkielmassa käsitellään kirjallisuuskatsauksen keinoin käyttäjäkokemuksen vaikutuksia asiakkaiden ostopäätökseen ja sitouttamiseen verkkokaupassa. Aiheeseen paneudutaan aluksi esittelemällä verkkokaupankäynnin ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.