Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorAninko, Jaakko
dc.date.accessioned2009-09-11T06:23:33Z
dc.date.available2009-09-11T06:23:33Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/21750
dc.description.abstract Aninko, Jaakko Tietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma /Jaakko Aninko Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2008, 34 s. Kandidaatin tutkielmassa selvitetään kuluttajan ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä, ostoprosessien vaiheiden kehitystä ja verkkokaupan etuja kuluttajalle verrattuna tavalliseen kauppaan. Tutkimuksessa tuodaan esille kuluttajan tausta tekijöitä ja niiden vaikutuksia ostopäätökseen. Lisäksi tutkimuksessa on käsitelty useita (osto-)päätöksentekoon ja ostoprosessiin liittyviä malleja. Mallintaminen tuo esille keskiverto ostajan ostokäyttäytymistä erilaisissa ostotilanteissa. Tutkimuksen tavoitteena on selventää ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä, sekä luoda teoreettista pohjaa jatkotutkimukselle. Tutkimuksen pohjalta käy ilmi, että ostopäätöksen taustalla on runsaasti eri tekijöitä, joiden vaikutus kuluttajaan näyttäisi olevan subjektiivinen. Tutkimuksesta voidaan havaita, että ostopäätöksen ja -prosessin mallintaminen tuo esille keskiverto-ostotilanteita, koska ostotilanne on itsessään hyvin paljon kuluttajasta riippuva. Verkkokaupan osalta tutkimuksessa tulee esille sen tuomat muutokset ostoprosessissa ja taustatekijöiden vaikutusten painotuseroja. Näiden lisäksi tutkimuksessa on käsitelty verkkokaupan tuomia etuja ja haittoja kuluttajalle.en
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherinterneten
dc.subject.otherverkkokauppaen
dc.subject.othernormaalikauppaen
dc.subject.othertuoteen
dc.subject.otherostoprosessien
dc.subject.otherostopäätösen
dc.titleOstopäätöksen mallintaminen sekä perinteisen- ja verkkokaupankäynnin erot
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-200909073879
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot