Luokanopettajien ja luokanopettajaksi opiskelevien kokemuksia ja näkemyksiä oppilaiden tunteiden kohtaamisesta
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Jännittääkö opettaja? : luokanopettajien ja luokanopettajaksi opiskelevien kokemuksia jännittämisestä
Autio, Anniina (2012)Tässä tutkimuksessa selvitettiin, millaista on luokanopettajien ja luokanopettajaksi opiskelevien jännittäminen työhön ja opiskeluun liittyvissä tilanteissa heidän itsensä kokemana. Tutkimukseen osallistui 40 luokanopettajaa ... -
Varhaiskasvatushenkilöstön käsityksiä lasten tunteiden säätelytaitojen kehittymisestä : käytäntöön integroitu koulutus ammatillisen kehittymisen tukena
Koivuniemi, Marika; Kinnunen, Susanna; Mänty, Kristiina; Järvenoja, Hanna; Näykki, Piia (Suomen varhaiskasvatus ry, 2021)Lapset tarvitsevat aikuisen tukea oppiakseen säätelemään tunteitaan. Jotta varhaiskasvatuksen ammattilainen voi tarjota lapsille monipuolista ja sensitiivistä tunteiden säätelyn tukea osana pedagogista toimintaa, häneltä ... -
"Ainahan se hyvä tuntuu hyvälle, mutta sitte jos on jotai negatiivista ni se pitää myös sanoo.” : Opettajien ja oppilaiden näkemyksiä ja kokemuksia palautteenannosta
Boström, Emmi; Keijonen, Jenny (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää opettajien ja oppilaiden näkemyksiä ja kokemuksia palautteenannosta. Tutkimuksessa selvitettiin millaisissa tilanteissa opettajat antavat palautetta ja millaista tämä opettajien ... -
Lasten kotonaan kokeman väkivallan kohtaaminen koulussa : luokanopettajaksi opiskelevien käsityksiä opettajan toimintamahdollisuuksista ja esteistä väkivallan ilmitullessa
Tuovinen, Paula (2017)Tutkimustehtävänä minulla on ollut selvittää, miten vastaajat toimisivat opettajina tilanteessa, jossa he epäilevät lapsen kokevan tai näkevän väkivaltaa kotonaan? Tavoitteenani on ollut tuoda esille niitä toimintatapoja ... -
Alakoulun oppilaiden ja luokanopettajien ajatuksia ja kokemuksia emotionaalisesta turvallisuudesta kouluympäristössä
Ahonen, Netta; Hämäläinen, Anni (2021)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia alakoulun oppilaiden ja luokanopettajien ajatuksia ja kokemuksia emotionaalisesta turvallisuudesta kouluympäristössä. Tutkimuksessa selvitettiin, millaisia emotionaaliseen turvallisuuteen ...