Heikon koulumenestyksen varhainen tunnistaminen - haaste koulupsykologille
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kouluvalmiudesta koulun valmiuteen : poikkeuksellinen koulunaloitus koulumenestyksen, viranomaislausuntojen ja perheiden kokemusten valossa
Linnilä, Maija-Liisa (Jyväskylän yliopisto, 2006)Tutkimuksen mukaan koulunaloitusta ohjaavat vanhat kouluvalmiuskäytännöt, joiden toimivuutta ei ole riittävästi asetettu kyseenalaiseksi. Lapsen kouluvalmiuden puutteina pidetyt vaikeudet kasaantuvat koulun alkuun ja yhden ... -
Oppilaan käyttäytymisen ja tunteiden vahvuudet akateemisen minäkäsityksen suojatekijänä heikon koulumenestyksen negatiiviselta vaikutukselta
Koivisto, Veera (2019)Tutkimuksessa tutkittiin oppilaiden viidennellä luokalla mitattujen käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksiin kuuluvien kouluvahvuuksien sekä koulumenestyksen yhteyksiä oppilaiden kuudennen luokan akateemiseen minäkäsitykseen. ... -
Stability and variability in parents' causal attributions for their child's academic success and failure
Enlund, Emmi (University of Jyväskylä, 2016)This research examined the mean-level, interindividual and intraindividual stabilities in parents’ causal attributions for their child’s performance outcomes. Parental causal attributions to ability, effort, teaching ... -
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002) -
Koulupinnaaminen yläkoulussa ja toisella asteella : opettajilta ja vertaisilta saadun sosiaalisen tuen sekä koulumenestyksen merkitys
Harju-Heikkilä, Laura (2021)Koulupinnaaminen on yhteydessä yksilön ja yhteiskunnan kannalta kielteisiin kehityskulkuihin, kuten kouluakäymättömyyteen ja työttömyyteen. Koulupinnaamisen ennaltaehkäisemisen näkökulmasta on tärkeää saada tietoa ...