Verkostovaikutukset pelikonsolimarkkinoilla
Tekijät
Päivämäärä
2006Pääsyrajoitukset
Luettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.
Tässä tutkielmassa käsitellään verkostovaikutusten roolia pelikonsolimarkki-noilla. Tutkielman tarkoituksena on hakea vastauksia kysymyksiin mitä verkos-tovaikutukset ovat ja miten ne vaikuttavat erityisesti pelikonsolimarkkinoilla. Verkostovaikutukset ovat pelikonsoleiden markkinoiden luonteen vuoksi mer-kittävässä roolissa.
Verkostovaikutuksiin pelikonsolimarkkinoilla on perehdytty alan kirjallisuu-den ja tutkimusten perusteella. Tutkielmassa muodostetaan kokonaiskuva ver-kostovaikutuksista pelikonsolimarkkinoilla aikaisempien tutkimusten ja ver-kostovaikutuksiin liittyvien teorioiden avulla.
Verkostovaikutukset vaikuttavat pelikonsolimarkkinoilla kuluttajien osalta suorasti ja epäsuorasti, edellinen pelikonsolin omaksujien määrän ja jälkimmäi-nen saatavilla olevien komplementtituotteiden vuoksi. Pelikonsoleille ohjelmis-toja tuottavat yritykset kokevat myös verkostovaikutuksia. Pelikonsoleiden-valmistajat voivat vahvistaa pelikonsoleiden verkostovaikutuksia eri tavoilla, esimerkiksi penetraatiohinnoittelun ja lisenssimaksujen avulla.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5369]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Internationalization pathways of family SMEs
Kontinen, Tanja (University of Jyväskylä, 2011) -
Internationalization of software firms : Finnish small and medium-sized software firms in Japan
Ojala, Arto (University of Jyväskylä, 2008)Globalisaation sanotaan kaventavan kulttuurieroja sekä välimatkoja maiden välillä. Tämä on ollut seurausta erilaisten kommunikaatioteknologioiden kehittymisestä ja lisääntyneistä liikenneyhteyksistä ympäri maailmaa. Voisi ... -
Internationalization of Finnish digital service firms
Palkio, Lilli (2021)Globalisaation ja digitalisaation myötä palvelusektorin kansainvälistyminen on kasvanut merkittävästi viime vuosikymmenien aikana. Lisäksi nämä edistysaskeleet ovat luoneet uusia liiketoiminta mahdollisuuksia, kuten ... -
The effect of networks to entry mode choice and the moderating role of institutions : Finnish SMEs entering Latin America
Ahokas, Unna (2021)Globalisaatio on kasvattanut yritysten kiinnostusta kansainvälistymiseen, jopa kaukaisille kohdemarkkinoille, teknologisten ratkaisujen siivittämänä. Koska pienet ja keskisuuret yritykset (pk-yritykset) ovat elintärkeitä ... -
Internationalization processes of Finnish software firms : the influence of network relationships and product and the synergy between them
Mannonen, Anne (2020)Internationalization processes of small- and medium-sized software enterprises have been studied largely in terms of network relationships. The interaction between networks and product, though, has been investigated less ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.