Opettajan minäpystyvyys ja erityisen tuen tarpeessa olevan oppilaan kohtaaminen
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Luokanopettajan asenteet inkluusiota kohtaan ja minäpystyvyyden kokemukset erityisen tuen oppilaan opettajana
Koivisto, Helmiina; Simonaho, Charlotta (2024)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli lisätä tietoisuutta luokanopettajien työstä moninaisten oppilasryhmien parissa sekä tuoda esiin koulutuksen rakenteellisia säännöksiä, jotka vaikuttavat opettajien työnkuvassa. Tarkempana ... -
Erityisen tuen tarpeessa olevan ikääntyneen tunnistaminen sosiaalipalveluissa
Ekholm, Tanja (2023)Tässä tutkielmassa tarkastellaan ikääntyneen erityisen tuen tarpeen tunnistamista sosiaalipalveluissa palveluohjaajien näkökulmasta. Tutkielman tarkoituksena on selvittää palveluohjaajien kokemuksia erityisen tuen tarpeen ... -
Erityisen tuen oppilaat musiikinluokassa : musiikkia alakoulussa opettavien opettajien kokemuksia
Yli-Kuivila, Milla (2017) -
“Se resurssin tuominen sinne on ehkä se kaiken a ja o.” : opettajien käsityksiä inklusiivisen liikunnanopetuksen toteuttamisesta ja sen vaatimasta ammattitaidosta
Lehtinen, Paula; Siimekselä, Sini (2019)Koulutuksellisen inkluusion pyrkimyksenä on luoda kaikille oppilaille yhdenvertaiset mahdollisuudet opiskella ja oppia. Tässä tutkimuksessa koulutuksellista inkluusiota tarkasteltiin käytännön toteutuksen näkökulmasta. ... -
Oppilaan sukupuolen, luokka-tason, käyttäytymisen ja opettajan antaman kehuvan palautteen yhteys oppilaan oikeudenmukaisuuden kokemukseen
Nyholm, Anna-Mari (2019)Tässä tutkimuksessa selvitettiin, ovatko oppilaan sukupuoli, luokka-aste, käyttäytyminen ja opettajan antama kehuva palaute yhteydessä oppilaan oikeudenmukaisuuden kokemukseen. Tutkimusaineistona käytettiin ProKoulu-hankkeessa ...