- Experience Matters - : teachers' perceptions of multicultural education and their competence to teach children from different cultural backgrounds
Authors
Date
2008Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teachers’ Perceptions of the Cultural Capital of Children and Families with Immigrant Backgrounds in Early Childhood Education
Lavanti, Lassi; Harju-Luukkainen, Heidi; Kuusisto, Arniika (MDPI AG, 2023)Finnish society has become increasingly diverse relatively recently, notably during the past few decades. This paper explores the perceptions of early childhood education and care (ECEC) teachers (n = 11) about the cultural ... -
“You can get surprisingly far with just normal interaction” : intercultural communication competence and the cultural identity negotiation of Finnish basic education teachers when teaching a multicultural class
Mattila, Heta (2018)Tämä tutkimus analysoi suomalaisten peruskouluopettajien kulttuurienvälistä viestintäkompetenssia, kun he opettavat monikulttuurista luokkaa. Tutkimus toteutettiin teemahaastattelujen avulla. Haastatteluihin osallistui 10 ... -
Teachers' perceptions of the adaptation of immigrant children within the Finnish education system
Harju, Kristiina (2019)Kuluneiden vuosien aikana myös suomalaiset peruskoulut ovat saaneet huomata lisääntyneen maahanmuuton vaikutukset luokissaan. Onkin tärkeää tarkkailla miten opettajat sekä koulujärjestelmä vaikuttaa maahanmuuttajalasten ... -
Diverse yet similar : English teachers' conceptions of multicultural teaching and pupils of multicultural background
Suutari, Hanna (2010)Maahanmuuttajien määrä Suomessa on kasvanut viimeisten kahden vuosikymmenen aikana merkittävästi. Tämä on vaikuttanut myös suomalaisten koulujen väestörakenteeseen ja sitä kautta opettajien työhön. Tämän tutkielman ... -
Finding culture in culturally responsive education : constructing meanings about culture in a multicultural group setting and exploring the significance of English with immigrant adult learners
Salmu, Pihla (2020)Kulttuurisesti responsiivinen pedagogiikka pyrkii parantamaan vähemmistöryhmistä tulevien opiskelijoiden opintomenestystä tekemällä oppimistilanteesta sopivamman kaikille. Tätä pedagogista suuntausta on kuitenkin useimmiten ...