Terveesti kriittistä : opettajuus musiikkikritiikissä ja praksiaalinen kriitikkous
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Tunne oli kuin Mozartilla välillä" : prosessidraama musiikinhistorian opetuksessa
Eklund, Heidi-Tuulia (2015)Tutkielma käsittelee prosessidraaman käyttöä peruskoulun 7. luokan musiikinhistorian opetuksessa musiikkitunneilla. Aineistoni on kerätty 2007-2008 opettamissani luokissa lounaissuomalaisessa koulussa. Toimintatutkimuksen ... -
Suunnitelmasta käytäntöön : miten lukion musiikinopetusta toteutetaan opetussuunnitelman pohjalta?
Toivonen, Jutta (2015)Suomessa koulutusta ovat tukemassa opetussuunnitelmat, jotka ovat laillisia ja valtakunnallisia ohjenuoria opettajalle. Lukiokoulutuksen opetussuunnitelmat ovat uusiutuneet 1900- luvulla vallitsevien kasvatusideologioiden, ... -
”Se soitto vaan tuo jotenkin iloa.” : näkökulmia musiikillisiin merkityksiin
Kentala, Susanna (2019)Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan musiikin merkityksiä. Musiikillisista merkityksistä avautuu monia musiikkikasvatuksen käytäntöihin vaikuttavia näkökulmia lähtien musiikkikasvatuksen ja musiikin oppiaineen oikeutuksesta ... -
Musiikinopettajien työhyvinvointi 2012
Kokko, Kaisa; Ukkonen, Panu (2013)Tutkimuksen tarkoituksena oli tuottaa tutkimusta musiikinopettajien työhyvinvoinnista. Päämääränä oli selvittää koulujen musiikinopettajien työhyvinvoinnin tilaa, sitä kuinka työn eri osa-alueet vaikuttavat musiikinopettajan ... -
Orff-pedagogiikka yläkoulussa ja lukiossa
Aulos, Jade (2017)Aiheenani on Orff-pedagogiikan käyttö yläkoulussa ja lukiossa. Kiinnostuin aiheesta huomatessani, että Orff-pedagogiikkaa käytetään lähinnä varhaisiän musiikkikasvatuksessa, kuten musiikkileikkikoulussa ja alakoulun ...