Kommunikatiivisuuden jatkumo arvioinnissa : kielitaitokäsityksistä puheenymmärtämistehtävien sisältöön
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The meaningfulness of two curriculum-based national tests of English as a foreign language
Hilden, Raili; Pulkkinen, Jonna; Rautopuro, Juhani (Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand, 2022)This paper addresses the aspect of the meaningfulness of a national assessment in English as a foreign language, applying the fairness framework proposed by Kunnan (2018). We compared students’ performance on two receptive ... -
Second and foreign language fluency from a cognitive perspective : inefficiency and control of attention in lexical access
Olkkonen, Sanna (University of Jyväskylä, 2017)The present dissertation focuses on the fluency of second and foreign language (L2). Second and foreign language use is often assessed by its fluency. However, the connections between language proficiency and fluency ... -
Ensivaikutelmat kielitaidon arvioinnissa
Ahola, Sari; Halonen, Mia (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Kielitutkintoon osallistuvalla on pelissä usein korkeat panokset: kansalaisuus, työ- tai opiskelupaikka. Tästä syystä arvioinnin on tärkeää olla luotettavaa ja oikeudenmukaista. Aiempien tutkimusten valossa tiedämme, että ... -
Kestävän kehityksen periaatteet kielenoppimisen arvioinnissa
Laine, Päivi; Maijala, Minna; Mäntylä, Katja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Sustainable development is included in curricula in many countries – from primary to tertiary education, as well as in teacher training. Its principles also encompass language teaching, e.g., through enhancing equality of ... -
Taitotasojen hyödyntämisestä opetuksessa ja arvioinnissa
Huhta, Ari (Kansallinen koulutuksen arviointikeskus, 2020)Taitotasot ovat määritelmiä suoriutumisen tai osaamisen (taidon) määrästä ja laadusta. Sanan taso käyttö osana tätä termiä viittaakin jo siihen, että osaamisessa nähdään olevan useita eri vaiheita, portaita tai tasoja. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.