Mainosten adjektiivit ja niiden välittämä ideologia vuosien 1950 ja 1995 Kotiliesi-lehdissä
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Arjen kuva naistenlehdissä : arjen ajan ja paikan representaatioiden kielellistä tarkastelua vuoden 2011 Kotiliesi- ja Kotivinkki-lehdissä
Mäkelä, Minna (2012)Tutkielma käsittelee arjen kielellisiä esittämistapoja mediatekstien kontekstissa. Työn tarkoituksena on perehtyä arjen lingvistiseen kuvaukseen kahdessa eri naistenlehdessä, Kotiliedessä ja Kotivinkissä. Arjen kuvaamisen ... -
Maahanmuuttodiskurssit eduskuntapuolueiden vuoden 2015 vaalimateriaaleissa
Herneaho, Irina (2016)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten maahanmuuttoa käsitellään kevään 2015 eduskuntavaalimateriaaleissa. Teema on politiikassa erityisen ajankohtainen, sillä historiallisen synkkä pakolaistilanne on ajanut ihmisiä ... -
Tiedettä, toiveajattelua vai tuotteistamista? : diskurssianalyyttinen tutkimus oppimiskinesiologiasta käydystä keskustelusta Suomessa
Lautamo-Seppälä, Riikka (2020)Tutkimuksen aiheena on ns. sovelletun kinesiologian (Applied Kinesiology) Brain Gym® -Aivojumppa® - menetelmästä käyty keskustelu. Aivojumppaa® sanotaan myös oppimiskinesiologiaksi, koska sen uskotaan edistävän oppimista ... -
Moniäänisyys ja vallan rakenteet suurten nälkävuosien paikalliskirjeissä
Sundvall, Maiju (2023)Vuosina 1867–1868 Suomen suuriruhtinaskuntaa koetteli suurina nälkävuosina tunnettu nälänhätä, joka syvensi yhteiskunnan eriarvoisuutta. Nälästä kärsi etenkin köyhä kansa, kun taas varakkaammilla ryhmillä oli paremmat ...