Mainoksen sana, kuva ja niiden muodostama kokonaisuus : vuoden 1995 Helsingin Sanomien Kuukausiliitteiden mainosten verbaalista ja visuaalista analyysia
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Poliittisen konsensuksen tuho : Helsingin Sanomien pääkirjoitusten perussuomalaisia käsittelevät diskurssit vuoden 2011 eduskuntavaalien aikaan ja niiden jälkeen
Palmgren, Johannes (2014)Perussuomalaiset sai suuren voiton vuoden 2011 eduskuntavaaleissa ja puolueen suosio kasvoi gallupeissa jo pitkään ennen vaaleja. Edellisissä vaaleissa vuonna 2007 perussuomalaisten kannatus oli 4,1 prosenttia. Vuonna 2011 ... -
Aktivoimaantuneet ja aktivoimattomat : vuoden 2018 julkinen keskustelu aktiivimallista Helsingin Sanomien mielipidekirjoituksissa
Turpeinen, Joose (2020)Tutkielmassa tarkasteltiin julkista keskustelua aktiivimallista sen käyttöönottovuoden 2018 ajalta. Aineistona käytettiin Helsingin Sanomista löytyviä mielipidekirjoituksia ja niistä löytyviä julkisia kannanottoja, eli ... -
Solidaarinen Suomi? : analysoitavana Ylen ja Helsingin Sanomien vaalikonevastaukset vuoden 2014 eurovaaleissa
Väänänen, Miina (2016)Tutkielmassa selvitetään kannattavatko Suomen vuoden 2014 eurovaaliehdokkaat solidaarista Suomea ja/tai Eurooppaa ja mikä tähän vaikuttaa. Solidaarisuudesta keskustelu on lisääntynyt Euroopassa pakolaisuuden kasvun, ... -
Hetki lyö : Helsingin Sanomien, Ilta-Sanomien ja Keskisuomalaisen kuolemauutisoinnin tarkastelu määrällisen sisällönanalyysin ja diskurssianalyysin keinoin
Kivinen, Anna (2010)Keväällä 2007 kuoli eräs suomalainen rock- ja popmusiikin ikoni, muusikko Kirill "Kirka" Babitzin. Tammikuussa 2008 puolestaan kohistiin Ylen aikeista tuoda kuolevia ihmisiä julkisuuteen Viimeiset sanani -ohjelman kautta. ... -
Miten lukijaa houkutellaan luetuimpien juttujen otsikoissa? : Ilta-Sanomien, MTV:n ja Helsingin Sanomien retoriset keinot tarkastelussa
Visuri, Roope (2020)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten luetuimpien verkkojuttujen otsikoissa houkutellaan lukijaa avaamaan juttu. Tutkimuskohteiksi valikoituivat Suomen suurimmat uutismediat. Tutkimus rajautui kaupallisin medioihin ...