Mainosten adjektiivit ja niiden välittämä ideologia vuosien 1950 ja 1995 Kotiliesi-lehdissä
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Arjen kuva naistenlehdissä : arjen ajan ja paikan representaatioiden kielellistä tarkastelua vuoden 2011 Kotiliesi- ja Kotivinkki-lehdissä
Mäkelä, Minna (2012)Tutkielma käsittelee arjen kielellisiä esittämistapoja mediatekstien kontekstissa. Työn tarkoituksena on perehtyä arjen lingvistiseen kuvaukseen kahdessa eri naistenlehdessä, Kotiliedessä ja Kotivinkissä. Arjen kuvaamisen ... -
Tiedettä, toiveajattelua vai tuotteistamista? : diskurssianalyyttinen tutkimus oppimiskinesiologiasta käydystä keskustelusta Suomessa
Lautamo-Seppälä, Riikka (2020)Tutkimuksen aiheena on ns. sovelletun kinesiologian (Applied Kinesiology) Brain Gym® -Aivojumppa® - menetelmästä käyty keskustelu. Aivojumppaa® sanotaan myös oppimiskinesiologiaksi, koska sen uskotaan edistävän oppimista ... -
Maahanmuuttodiskurssit eduskuntapuolueiden vuoden 2015 vaalimateriaaleissa
Herneaho, Irina (2016)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten maahanmuuttoa käsitellään kevään 2015 eduskuntavaalimateriaaleissa. Teema on politiikassa erityisen ajankohtainen, sillä historiallisen synkkä pakolaistilanne on ajanut ihmisiä ... -
Tyttöystävä jätti, okei? : sukupuolirepresentaatiot ja niiden rakentuminen HBO-sarjojen esittelyteksteissä
Back, Annika (2021)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten nais- ja mieshahmoja representoidaan HBO-suoratoistopalvelun teosten, kuten sarjojen ja elokuvien, esittelyteksteissä. Tutkimus on laadullista, systeemis-funktionaaliseen ... -
Horoskooppi tekstilajina : Astro.fi -verkkosivuston horoskooppitekstit ja niiden tuottaminen
Ranta-Knuuttila, Johanna (2015)Astrologia on monitulkintainen uskomusjärjestelmä. Länsimaisella astrologialla on pitkä historia ja nykyajan astrologit horoskooppitulkintoineen jatkavat tätä ikivanhaa perinnettä. Jokainen on varmasti joskus lukenut oman ...