Das Lernerwörterbuch aus der Benutzerperspektive : Untersuchung am Beispiel des De Gruyter Wörterbuchs Deutsch als Fremdsprache
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Feste Wortverbindungen und Kollokationen zum Farblexem Schwarz : ein korpuslinguistischer Vergleich der Wörterbücher un des aktuellen Sprachgebrauchs
Rouhiainen, Riina (2012)VÄRILEKSEEMI SCHWARZIN KANSSA KÄYTETTÄVÄT KIINTEÄT SANALIITOT JA KOLLOKAATIOT– sanakirjojen ja ajankohtaisen kielenkäytön korpuslingvistinen vertailu Sanakirja-artikkelin luominen vaatii sanakirjan tekijöiltä monenlaista ... -
Wörterbücher als Hilfsmittel beim Lesen : Wörterbuchbenutzung finnischer Germanistikstudenten
Korhonen, Jenny (2014)Sanakirjoja voidaan käyttää sekä vieraan kielen tuottamisen (kirjoittaminen, kääntäminen) että ymmärtämisen (lukeminen, kuunteleminen) apuna. Tutkimusten mukaan sanakirjoja käytetään kuitenkin useimmiten vieraskielisen ... -
"Niemand kann eine Sprache so gut beherrschen, dass er alle Wörter kennen würde." : Zur Hilfsmittelbenutzung fortgeschrittener Deutsch- und Schwedischstudierender bei der Textproduktion
Savinainen, Ida (2014)Sanakirjojen käyttöä pidetään kulttuurissamme perustaitona, jonka odotetaan ja oletetaan sujuvan kaikilta. Todellisuudessa taidot käyttää sanakirjoja – jo oikean sanakirjan valitsemisesta käyttötarkoitukseensa alkaen – ... -
Motive und Motivation zum Deutschlernen : Beispiel Deutsch als Fremdsprache unter Studierenden in Finnland
Ylönen, Sabine; Hurskainen, Mari (Peter Lang, 2019)The paper focuses on the student motivation for learning German in Finnish universities based on a nationwide survey. The sample includes all university students, not only those at language departments. The most important ... -
"Deutsch mit Filmen" : eine Fallstudie über einen Einsatz eines Spielfilmes im Unterricht Deutsch als Fremdsprache in der finnischen Mittelstufe
Anttalainen, Johanna (2012)Elämme median ympäröiminä ja käytämme useita tunteja päivässä television katseluun. Voimme jopa sanoa, että television katselu on edesauttanut meitä vieraiden kielten oppimisessa. Miksi emme siis käyttäisi television ja ...