Kiusaaminen ja normi-ilmasto : intervention vaikutus Helsingin peruskouluissa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A systematic review and meta-analysis of the benefits of school-based, peer-led interventions for leaders
Wade, Levi; Leahy, Angus A.; Babic, Mark J.; Beauchamp, Mark R.; Smith, Jordan J.; Kennedy, Sarah G.; Boyer, James; Nathan, Nicole; Robinson, Katie; Lubans, David R. (Nature Publishing Group, 2022)The aim of our systematic review and meta-analysis was to quantitatively synthesise the effects of school-based peer-led interventions on leaders’ academic, psychosocial, behavioural, and physical outcomes. Eligible studies ... -
Magis-mobiilipelin vaikutus koululaisten psyykkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin ja koulukiusaamiseen
Kerkelä, Arimo; Manninen, Miika (2019)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin hyväksymis- ja omistautusterapiaan ja suhdekehysteoriaan pohjautuvien Magis-mobiilipelin ja Oma juttu -ryhmien vaikuttavuutta koululaisten yleiseen elämänlaatuun ja sosiaaliseen hyvinvointiin ... -
Kiusaamista vai väkivaltaa? : opettajaopiskelijoiden ja opettajien valmiudet tunnistaa ja kohdata kouluväkivaltaa
Puupponen, Pieta; Ahonen, Kirsi-Maari (2022)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Jyväskylän yliopiston opettajaopiskelijoiden ja sieltä valmistuneiden opettajien kykyä kuvailla kouluväkivaltaa sekä selvittää, millaisia valmiuksia sen tunnistamiseen ja kohtaamiseen ... -
"Saat turpiin" : Emu- ja esy-opettajat oppilaiden väkivallan ja häirinnän kohteina Helsingin peruskouluissa
Koivuranta, Elisa (1999) -
Kiusatuksi tulemisen tilat : kiusattujen representaatioita ja attribuutiotapoja Suomi24-foorumilla, Helsingin Sanomissa ja tutkimuskirjallisuudessa
Ahokas, Rosa (2016)Tutkielman tavoitteena on analysoida, kuinka kulttuurisesti konstruoidaan kiusatun positiota ja kuinka kiusaamista sosiaalisena ilmiönä tuotetaan kielellisesti. Tutkimuskysymyksenä on, kuinka nuoret kiusatut representoivat ...