Suomalaisten painijoiden ja nyrkkeilijöiden tavoiteorientaatio, temperamentti ja psyykkiset taidot
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Suomalaisten 5- ja 8-luokkalaisten motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa
Pirilä, Saana; Westersund, Perttu (2017)Pirilä, S. & Westersund, P. 2016. Oppilaiden motivaatiotekijät liikuntatunneilla ja Move! -mittauksissa. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän Yliopisto. Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, 79s., 6 liitettä. Tu ... -
Reading Skills, Social Competence, and Physiological Stress in the First Grade
Jõgi, Anna-Liisa; Pakarinen, Eija; Tolvanen, Asko; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Springer Science and Business Media LLC, 2022)An awareness of school-related antecedents of children’s physiological stress at the beginning of school helps educators to prevent and mitigate children’s stress, the one of the major obstacles to their well-being and ... -
"Skilled Kids" study's research data
Finni Juutinen, Taija; Lenoir, Matthieu; Cantell, Marja; Barnett, Lisa M.; Laukkanen, Arto; Sääkslahti, Arja; Niemistö, Donna (2022)Taitavat tenavat -tutkimushanke oli liikuntatieteellisen tiedekunnan pienten lasten liikkumisen tutkimus, jota rahoitti Suomen opetus- ja kulttuuriministeriö (OKM) vuosina 2015–2018. Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten ... -
The Role of Adolescents’ and Their Parents’ Temperament Types in Adolescents’ Academic Emotions : A Goodness-of-Fit Approach
Lahdelma, Pinja; Tolonen, Maria; Kiuru, Noona; Hirvonen, Riikka (Springer Science and Business Media LLC, 2021)Background Academic emotions (e.g., enjoyment of learning or anxiety) play a significant role in academic performance and educational choices. An important factor explaining academic emotions can be students’ temperament ... -
Socioemotional functioning across the transition to lower secondary school : The role of temperament and relationships with mothers and teachers
Jaruseviciute, Vilija; Silinskas, Gintautas; Kiuru, Noona (Wiley, 2023)This Finnish longitudinal study investigated the role of relationships with mothers (n = 631) and teachers (n = 56), and adolescents' (n = 848; 53.9% girls, 46.1% boys) temperament in the development of the adolescents' ...