Tunnen mieleni, tunnen kehoni, tunnen tilani - tanssin! : eksistentiaalis-fenomenologinen näkökulma tanssiin kasvun tukijana
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Näkökulmia tanssin opetukselle osana peruskoulun opetussuunnitelmaa : kansantanssin ja tanssi-ilmaisun opetuskokeilu peruskoulun 6. luokkalaisten liikunnanryhmälle
Aro, Emmi (2010)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli löytää näkökulmia tanssin opetukselle osana peruskoulun opetussuunnitelmaa. Tutkimuksen lähtökohtana oli oma kokemukseni yhden esimerkinomaisen tanssinopetuskokonaisuuden suunnittelusta ... -
"Keho on se jossa ollaan ja joka mahdollistaa kaiken tekemisen ja liikkumisen" : fenomenologinen tutkimus aikuisten kehon ja kehollisuuden merkityksistä
Mastola, Sanna (2021)Huolimatta keskeisestä asemasta fysioterapiassa, kehon ja kehollisuuden teoria ei juurikaan ole ollut fysioterapiatutkimusten kohteena tai ammattikirjallisuuden sisältönä. Kuitenkin terveydenhuollon jatkuva kehittyminen ... -
Hermeneuttis-fenomenologinen tutkimus osallistujien kokemuksista vuoden 2015 Tavistock-seminaarista
Huovinen, Roosa (2018)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa ja tulkita osallistujien jälkikäteen sanotettuja kokemuksia vuoden 2015 Tavistock-seminaarista. Lisäksi tämän hermeneuttis-fenomenologisen tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, ... -
Kokemus kehollisista oppimismenetelmistä pianonsoiton opetuksessa
Helin, Saana (2021)Tutkimukseni tarkastelee kolmen tutkimusinformanttina toimineen soitto-oppilaan kokemuksia ohjaamiltani pianotunneilta, joiden keskiössä oli kehontiedon lisääminen kehollisten oppimismenetelmien avulla. Työni tavoitteena ...