"Meidän luokka" : koulutulokkaiden ryhmääntymisprosessi ja sosiaaliset taidot sekä opettajan rooli niiden tukijana
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opettajan ja oppilaiden välisen ohjausvuorovaikutuksen laadun yhteys oppilaiden matemaattisiin taitoihin 1. luokalla.
Heikkinen, Sanni; Hoffren, Tatu (2023)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millaista opettajan ja oppilaiden välisen ohjausvuorovaikutuksen laatu ensimmäisellä luokalla matematiikan oppitunneilla. Lisäksi haluttiin selvittää, miten ohjausvuorovaikutus ... -
Lastentarhanopettaja lasten autonomian tukijana varhaiskasvatuksessa
Rautamies, Erja; Koivula, Merja; Vähäsantanen, Katja (Suomen Varhaiskasvatus ry., 2018)Pyrkimys autonomisuuteen on yksi ihmisen psykologisista perustarpeista, joka alkaa kehittyä noin kahdesta ikävuodesta eteenpäin. Autonomiaa on kuitenkin tutkittu empiirisesti hyvin vähän varhaiskasvatuksen kontekstissa ... -
Pysäkki lapsen sosiaalis-kognitiivisen kehityksen tukijana
Mäki, Jaana; Vastamäki, Jutta (2001) -
Lasten matemaattiset taidot ensimmäisellä luokalla sekä niiden kehitys ensimmäiseltä toiselle luokalle
Rintamäki, Jenna (2024)Tässä tutkimuksessa selvitettiin, eroavatko lasten matemaattiset taidot ensimmäisellä luokalla sen mukaan, onko lapsi osallistunut esiopetukseen päiväkodissa vai koulussa. Lisäksi tarkasteltiin laajemmin lasten matemaattisia ... -
Vertaissuhteet sekä sosiaaliset taidot ja tunnetaidot esiopetuksessa ja ensimmäisellä luokalla : opettajanäkökulma
Lehtola, Minna (2020)Tässä psykologian pro gradu -tutkielmassa tarkasteltiin opettajien näkemyksiä ja ajatuksia lasten vertaissuhteista, sosiaalisista ja tunnetaidoista sekä opettajien roolista suhteiden ja taitojen tukijoina esiopetuksessa ...