Miten 7-9 -vuotiaat lapset käsittelevät moraalisia ongelmia?
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Jos kaikki varastelee niin sittenhän se tavallaan silleen pysyy samana" : tutkimus kuudesluokkalaisten moraalikehityksen vaiheista ja moraalisten argumenttien ymmärtämisestä
Kasanen, Emilia; Kunnari, Emma (2011)Kasanen E. & Kunnari E. 2011. ”Jos kaikki varastelee niin sittenhän se tavallaan silleen pysyy samana” –Tutkimus kuudesluokkalaisten moraalikehityksen vaiheista ja moraalisten argumenttien ymmärtämisestä. Itä–Suomen yliopisto ... -
Ole hyvä! : moraalikasvatus ala-asteen opettajan näkökulmasta
Pesola, Sari; Rättyä, Hilkka (1995)Tutkimuksella pyrittiin selvittämään moraalikasvatusta ala-asteen opettajan näkökulmasta sekä sen toteutumista ja ongelmia nykyisessä koulumaailmassa. Teorialla oli tarkoitus selvittää moraalia filosofian osa-alueena ja ... -
Moraalikehityksen tukeminen koulukasvatuksessa
Lyttinen, Paula (2003) -
Moraalinen identiteetti työssä : eri identiteettistatuksiin kuuluvien johtajien kokema eettinen kuormittuneisuus ja moraalinen lujuus
Muikku, Heli; Numminen , Mira (2018)Työelämässä moraalisella identiteetillä kuvataan yksilön tietoisuutta omista arvoistaan ja näihin arvoihin sitoutumista. Mitä kypsempi moraalinen identiteetti yksilöllä on, sitä todennäköisemmin hän myös käyttäytyy ... -
Riston valinnat draamaprosessissa : eettisen kasvun tukeminen varhaiskasvatuksessa
Walamies, Molla (2001)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.