"Aivot tuloo kipiäksi ku lukoo paksuja kirijoja" : peruskoulun kolmannen luokan oppilaiden luetun ymmärtäminen ja lukijatyypit
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tapaustutkimus luetun ymmärtämisen haasteista kolmannen luokan oppilaiden keskuudessa
Haiko, Riikka; Vainio, Anniina (2012)Tässä tapaustutkimuksessa kuvattiin heikon luetun ymmärtämisen taitojen perusteella tunnistettujen neljän kolmannen luokan oppilaan taitoprofiileja kuullun ymmärtämisessä, lukemissujuvuudessa ja sanavarastossa sekä ... -
Lukutaidon yhteys metakognitiivisiin taitoihin 9. luokalla
Hiltunen, Katariina; Annala, Laura (2020)Tässä tutkimuksessa selvitettiin lukutaidon yhteyttä 9.-luokkalaisten oppilaiden metakognitiivisiin taitoihin, kun heidän 7. luokan lukutaitonsa otettiin huomioon. Lisäksi tarkasteltiin, oliko taustamuuttujilla (sukupuoli, ... -
Luetun ymmärtäminen ja sitä selittävät metaymmärtämisen taidot peruskoulun 3.-6. -luokilla
Laurila, Kari P. J.; Koistinen, Risto (1995) -
Development of reading fluency and metacognitive knowledge of reading strategies during reciprocal teaching : do these changes actually contribute to reading comprehension?
Juhkam, Maris; Jõgi, Anna-Liisa; Soodla, Piret; Aro, Mikko (Frontiers Media, 2023)The study examined the effect of reciprocal teaching on students’ reading comprehension, reading fluency, and metacognitive knowledge of reading strategies, especially among students with learning difficulties. The special ... -
Kuullun ja luetun tekstin ymmärtämisstrategiat ja -vaikeudet peruskoulun kolmannella ja yhdeksännellä luokalla
Holopainen, Esko (University of Jyväskylä, 2003)