University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

"Aivot tuloo kipiäksi ku lukoo paksuja kirijoja" : peruskoulun kolmannen luokan oppilaiden luetun ymmärtäminen ja lukijatyypit

Thumbnail
View/Open
14. Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Kyyriäinen, Sirpa
Date
1997
Discipline
LuokanopettajakoulutusTeacher Education

 
Keywords
lukeminen luetun ymmärtäminen lukemisprosessi lukijatyyppi metakognitio lukemisharrastus
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-1997670120

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [25543]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Tapaustutkimus luetun ymmärtämisen haasteista kolmannen luokan oppilaiden keskuudessa 

    Haiko, Riikka; Vainio, Anniina (2012)
    Tässä tapaustutkimuksessa kuvattiin heikon luetun ymmärtämisen taitojen perusteella tunnistettujen neljän kolmannen luokan oppilaan taitoprofiileja kuullun ymmärtämisessä, lukemissujuvuudessa ja sanavarastossa sekä ...
  • Lukutaidon yhteys metakognitiivisiin taitoihin 9. luokalla 

    Hiltunen, Katariina; Annala, Laura (2020)
    Tässä tutkimuksessa selvitettiin lukutaidon yhteyttä 9.-luokkalaisten oppilaiden metakognitiivisiin taitoihin, kun heidän 7. luokan lukutaitonsa otettiin huomioon. Lisäksi tarkasteltiin, oliko taustamuuttujilla (sukupuoli, ...
  • Luetun ymmärtäminen ja sitä selittävät metaymmärtämisen taidot peruskoulun 3.-6. -luokilla 

    Laurila, Kari P. J.; Koistinen, Risto (1995)
  • Development of reading fluency and metacognitive knowledge of reading strategies during reciprocal teaching : do these changes actually contribute to reading comprehension? 

    Juhkam, Maris; Jõgi, Anna-Liisa; Soodla, Piret; Aro, Mikko (Frontiers Media, 2023)
    The study examined the effect of reciprocal teaching on students’ reading comprehension, reading fluency, and metacognitive knowledge of reading strategies, especially among students with learning difficulties. The special ...
  • Kuullun ja luetun tekstin ymmärtämisstrategiat ja -vaikeudet peruskoulun kolmannella ja yhdeksännellä luokalla 

    Holopainen, Esko (University of Jyväskylä, 2003)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre