Teaching a skill or using a tool? : Studying Finnish EFL teachers’ beliefs about the teaching of reading and writing
Ruohotie-Lyhty, M., Ullakonoja, R., Moate, J., & Haapakangas, E.-L. (2016). Teaching a skill or using a tool? : Studying Finnish EFL teachers’ beliefs about the teaching of reading and writing. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa (pp. 87-107). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59721
Julkaistu sarjassa
AFinLAn vuosikirjaPäivämäärä
2016Oppiaine
KasvatustiedeSoveltava kielitiedeSoveltava kielentutkimusEducationApplied LinguisticsApplied language studiesTekijänoikeudet
© the Authors & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016.
How teachers construct their beliefs about foreign language (FL) teaching in shifting educational contexts is an important, yet little known area. This study addresses this issue through a discourse analysis of research interviews conducted with 16 Finnish English as a foreign language (EFL) teachers about their views of teaching reading and writing. It identifies four different subject positions: ‘unaccountable’, ‘old-time’, ‘modern’ and ‘authentic’. The study shows that the participating teachers’ beliefs are contradictory and that although the teachers are aware of more recent discourses of language teaching, they find it difficult to link these with their teaching practice.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistysEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-63-2Kuuluu julkaisuun
Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissaISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-2608Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinlavk/article/view/59721Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26354986
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach
Pollari, Pirjo; Leontjev, Dmitri (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)In Finland, teachers have considerable autonomy over their assessment practices. Recent studies suggest that FL/L2 teachers, particularly at the upper secondary school, primarily focus on summative assessment rather than ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
“How are you, siihen me sanotaan I’m fine” : tapaustutkimus oppilaiden ja kielenopettajan käsityksistä kielestä ja kielen oppimisesta varhaisen englannin opetuksen kontekstissa
Mård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Vuonna 2020 Suomessa käynnistettiin uudenlaisen pohjan luominen kielen oppimisen jatkumolle, kun ensimmäisen vieraan tai toisen kotimaisen kielen aloitus varhennettiin ensimmäiselle vuosiluokalle. Tutkimus on osoittanut, ... -
Lärarnas uppfattningar av att inleda undervisningen i A1-språk i årskurs 1
Hansell, Katri; Peltoniemi, Annika; Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Since 2020, the teaching of the A1 language starts in grade 1. In order to study the shift to an earlier start to the teaching of the A1 language, a survey of the teaching of A1 languages in grade 1 was carried out with ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.