Haku
Aineistot 1-10 / 5259
"Absolut ingen rädsla utan nyfikenhet" : tidigareläggning av finska – Case Nykarleby
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)
Nykarleby är en av de tvåspråkiga kommunerna som våren 2017 erhöll statens
specialunderstöd för att tidigarelägga språkundervisningen i finska.
Finskundervisningen i staden tidigarelades år 2016 till årskurs 1 men denna ...
"Antavat anteeksi ovenvieret" : Matjoi Plattosen kuolinriittikuvaukset siirtymäriittiteorian valossa
(Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2019)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan suistamolaiselta itkijältä Matjoi Plattoselta vuosina 1908−1920 tallennettuja kuolinrituaalien kuvauksia ja niihin liittyviä itkuvirsiä siirtymäriittiteorian avulla. Tutkimuksen aineiston ...
"Edistetään oppimista yhdessä" : opetusavustajaohjelma Helsingin yliopiston japanin kielen kursseilla
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
Artikkelissa käsitellään opetusavustajien soveltamista Helsingin yliopiston japanin tunneilla. Kartoitamme opetusavustajia soveltavan opetusmenetelmän etuja ja haasteita sekä opetusavustajien itsensä että opettajien kannalta. ...
"En pysty ottamaan valinnaista kieltä vaikka haluaisin" : valinnaiset kielet vähenevät lukiossa
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)
"Liian iso painoarvo annetaan pitkän matikan lukemiselle, ja se on omiaan tappamaan nuorten kieli-innostuksen.” Näin vastasi eräs valinnaisia kieliä opiskeleva lukiolainen keväällä 2020 kysymykseen siitä, millaiset seikat ...
"Hitaasti muistin, muistaessani unohdin" : muistamisen merkityksen rakentuminen Raija Siekkisen novellissa Vieras maa
(Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2016)
Artikkelissa tulkitaan muistia ja muistamista käsittelevää kerrontaa kirjailija Raija Siekkisen novellissa Vieras maa (1999). Kaunokirjallista tekstiä analysoidaan kulttuurisesta näkökulmasta käsin yhdistämällä monitieteellisesti ...
"Hyvin tehty, vaari!"
(Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2018)
"I use it correctly!" : the use of ICTs among Italian grandmothers in a generational perspective
(University of Jyväskylä, 2018)
In this project, we investigated the role played by digital media and
information and communication technologies (ICTs) in building intergenerational and
intragenerational relations for grandparents. Specifically, we ...
"I'm not like Indian women" : reflections of young European women in Varanasi, India
(Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2006)
The aim of this article is to look at the ways in which young European women staying in the city of Varanasi for long periods of time talk about India and how they negotiate their place and role as women there. There is a ...
"Ilma on raikasta ja vessoja riittää"
(Agora Center, Jyväskylän yliopisto, 2002)
Mitä käyttäjät todella ajattelevat Agorasta? Kyselimme muutamalta käytävällä vastaan tulleelta heidän mielipiteitään. Viihtyvätkö he talossa? Onko se heidän kannaltaan toimiva? Millaisia mielikuvia se herättää?
"Islands of Innovation" and "School-Wide Implementations" : Two Patterns of ICT-Based Pedagogical Innovations in Schools
(University of Jyväskylä, Agora Center, 2005)
The study reported here is a secondary analysis of data collected in 10 schools as
part of Israel’s participation in two international studies: IEA’s SITES Module 2, focusing on
innovative pedagogical practices at the ...