Documenting Napping: The Agentic Force of Documents and Human Action
Alasuutari, M. (2015). Documenting Napping: The Agentic Force of Documents and Human Action. Children and Society, 29(3), 219-230. https://doi.org/10.1111/chso.12111
Julkaistu sarjassa
Children and SocietyTekijät
Päivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© 2015 John Wiley & Sons Ltd and National Children's Bureau.
The article examines the question of the agentic force of documents in institutional practices and proposes a conceptual model of the agentic relation between documentation and human actors. For this aim, it presents an empirical case study of Finnish early childhood education and care. The study deals with individual education plans (IEPs), which are an example of child documentation that aims at an individualised and participatory pedagogy. The analytical focus is on a single topic of an IEP, the child's afternoon naps, and how these are negotiated in the three-party encounter between a parent, a practitioner and the IEP document. The theoretical framework draws on the theories of documentality and institutional ethnography, on the analytic of government, and on the idea of domestication. The analysis applies the approach of discursive constructionism. By analysing the negotiations related to napping, the study demonstrates not only aspects of the agentic force of the IEP document, but also human resistance of it.
...
Julkaisija
Wiley-Blackwell Publishing Ltd.; National Childrens BureauISSN Hae Julkaisufoorumista
0951-0605Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/24687132
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Documents in Interaction : A Case Study on Parent–Teacher Meetings (ECEC)
Alasuutari, Maarit (Springer VS, 2020)Whilst the quality of early childhood education and care (ECEC) is being monitored increasingly closely, various documentation methods and practices that aim at recording and assessing children’s advancement and activities ... -
Creating documentation practices for agile software development organizations : a qualitative case study
Mielonen, Antti (2023)Agile development methodologies have become increasingly popular in software development. These methodologies emphasize interaction between the development team and stakeholders, as well as continuous delivery of working ... -
Lähdekoodin kommentointi
Jallow, Musa (2020)Tässä tutkielmassa selvitetään, miten alan kirjallisuudessa lähestytään lähdekoodin kommentointia. Tutkielman tavoite on tuoda esille hyviksi todettuja tapoja kommentoida lähdekoodia. Lisäksi tarkastellaan erilaisia normeja ... -
Pelisuunnitteludokumentointi Jyväskylä Game Lab -peliprojekteissa
Keränen, Elina (2017)Pelisuunnitteludokumentti (Game Design Document, GDD) on dokumentti pelisuunnittelusta, ja sen tarkoitus on organisoida pelin kehittämisprosessia monialaisen tiimin yhteistyönä. Sen pitäisi koota taiteellisen tuotteen visio ... -
XML-dokumenttien koostaminen : havaintoja opinto-opas -projektista
Rinne, Pekka (2005)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.