Middle School Students’ Perceptions Towards Linguistic Diversity in the Classroom
Moran, M. (2014). Middle School Students’ Perceptions Towards Linguistic Diversity in the Classroom. Apples: journal of applied language studies, 8 (2), 67-91. Retrieved from http://apples.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© The Author(s)
In 2010, a heated political controversy centered on the Arizona Department of Education's desire to prohibit "heavily accented or ungrammatical teachers” from teaching English Language Learners (Blum & Johnson 2012; Jordan 2010). However, although an administrative practice such as this would greatly affect students’, their attitudes towards linguistic diversity in the classroom have been largely neglected. By surveying 94 middle school students in a public school district in the southwestern United States, this study sought to understand students’ attitudes regarding teachers’ and classmates’ accents and the factors that may influence them, such as their language background and the presence and quality of previous exposure to accents. Results show that students overwhelmingly have neutral to positive attitudes regarding accentedness, despite differences in ethnicity or home language. These results should be one component considered when contemplating the implementation of administrative practices such as that proposed in Arizona in 2010.
...
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
ELF in the classroom : Finnish upper secondary school students' attitudes towards ELF
Jokilehto, Emmi (2014)Englannin kielen asema maailmalla on muuttunut merkittävästi viime vuosikymmenten aikana ja se on saavuttanut vahvan aseman kansainvälisenä kielenä. Se toimii myös yhä enenevissä määrin maailmanlaajuisena lingua francana ... -
Students' Perceptions of Co-Teaching in the Inclusive Classroom
Mendoza Hayward, Aidan Antonio (2018)To inform inclusive educational practice, it is important to consider the experiences of inclusive classroom students. The current study aimed to examine student perceptions of co-teaching practices in inclusive classrooms. ... -
Utilizing our language repertoires : a resource package for lower secondary school English lessons for classrooms with migrant students
Lehtimäki, Hanna (2019)Maahanmuutto ja globalisaatio ovat tuoneet Suomeen viime vuosien aikana ennätysmäärän ulkomaalaisia. Tämä näkyy myös kouluissa ja mediassa, joissa maahanmuuton ongelmat ovat yleinen puheenaihe. Vähemmän puhutaan siitä, ... -
IB upper secondary school and national upper secondary school students' attitudes towards English oral skills : a comparative study
Hauta-Aho, Sanna (2013)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa suomalaisten lukio-opiskelijoiden asenteita englannin suullista kielitaitoa ja sen testaamista kohtaan. Tietoa kerättiin kyselylomakkeen avulla kahden kaupungin IB-lukioista ... -
Attitudes towards English variations : Finnish high school students’ views on American English, British English and Australian English
Tarkki, Emma (2010)Englanti on maailman kieli, joka kuuluu jokapäiväiseen suomalaiseen katukuvaan ja englannin eri variaatioita esiintyy ympäri maailmaa. Ihmiset muodostavat omat käsityksensä ja asenteensa näitä variaatioita kohtaan hen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.