”Kielen ja kulttuurin säilyttäminen on valintakysymyksiä”
Paasikunnas, H. (12.9.2013). ”Kielen ja kulttuurin säilyttäminen on valintakysymyksiä”. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti (Syyskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2013
Authors
Date
2013Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Bárbmu ry on syksyllä 2012 perustettu Sisä-Suomen saamelaisyhdistys, kertoo yhdistyksen perustajajäsen ja puheenjohtaja Nea Porsanger-Rintala. Yhdistyksen virallinen kotipaikka on Jyväskylä mutta se toimii sekä Keski-Suomessa että Pirkanmaalla, erityisesti Jyväskylässä ja Tampereella. Bárbmu ry:n tavoitteena on saattaa yhteen alueen saamelaiset ja antaa mahdollisuus vaalia saamelaista identiteettiä, kieltä ja kulttuuriperintöä.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2013Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Saamen kielet pääomana monikielisellä Skábmagovat-elokuvafestivaalilla
Karjalainen, Reetta (University of Jyväskylä, 2015) -
Saamelaislapset kirjailijoina : multimodaaliset tekstikäytänteet monikielisissä saamen luokissa
Pitkänen-Huhta, Anne; Pietikäinen, Sari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2012)This article examines children’s multimodal literacy practices in an indigenous Sámi language classroom in Northern Finland, with a speci$ c focus on multimodal picture books designed by the pupils. The position of the ... -
”Paljon on tehty, mutta paljon on vielä kehitettävää” : saamen kielten etäyhteyksiä hyödyntävän opetuspilotin arviointi 2022
Härmälä, Marita; Sarivaara, Erika; Laihonen, Petteri; Huhtanen, Mari (Kansallinen koulutuksen arviointikeskus, 2023)Raportissa tarkastellaan Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvin) toteuttaman arvioinnin tuloksia saamen kielten etäopetuspilotin (1.8.2018−31.8.2023) toimivuudesta ja opetuksen vaikuttavuudesta. Etäopetuspilotissa ... -
“I sámifize it...” : Preschool in the Centre of South Sámi Language and Culture Learning in Norway
Harju-Luukkainen, Heidi; Berg, Karianne; Kolberg, Asbjørn (Monash University Faculty of Education, 2022)For an Indigenous population, there is a need for an inclusive educational space from the language and culture srevitalisation perspective. This is especially important during the early years when the basics of the language ... -
Maintaining the heritage language : young adults from immigrant backgrounds in Finland
Nevaranta, Maria (2023)Monilla maahanmuuttajataustaisilla nuorilla aikuisilla on vaikeuksia säilyttää perintökieltään, mutta perintökielen ylläpitäminen tarjoaa kannustimia kuten sosiaalista integraatiota, kulttuuriperinnön säilyttämistä ja ...