Hakukonemarkkinoinnin tehokkuus B2B ja B2C asiakkaille autonvuokrausalalla Suomessa

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Raikamo, Sasu
dc.date.accessioned 2012-05-22T06:51:15Z
dc.date.available 2012-05-22T06:51:15Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201205221701 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/37874
dc.description.abstract Internetin nopea kasvu kaupankäynti-, viihde ja tietomediaksi on johtanut siihen, että yritysten on oltava internetissä. Internetin myötä perinteisesti markkinointiviestintää hallinneet markkinoinninkeinot ovat menettäneet asemaansa verkkomainonnan voimakkaan kasvun kustannuksella. Nopea kasvu on tuonut mukanaan haasteita; kuinka saada oma verkkosivusto kohdeyleisön tietoisuuteen oikealla hetkellä? Yksi vastaus haasteeseen ovat hakukoneet. Hakukonemarkkinointi voi olla oikein hyödynnettynä tehokas apuväline kohderyhmän ohjaamisessa yrityksen verkkosivuille. Hakukonemarkkinointi koostuu kahdesta tekniikasta, hakukonemainonnasta ja hakukoneoptimoinnista, joihin tässä tutkimuksessa perehdytään. Hakukonemainontaa ovat maksetut hakutulokset, optimointia sijoittuminen orgaanisissa hakutuloksissa. Tutkimuksen case-yritykset ovat kansainvälisiä autovuokraamoja, joiden suomalaisia edustajia haastateltiin tavoitteena selvittää hakukonemarkkinoinnin tehokkuutta autonvuokrausalalla. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että autonvuokrausalalla hakukonemarkkinointia käytetään ja se koetaan tehokkaaksi sekä suhteessa edulliseksi markkinoinnin muodoksi. Autonvuokrausalalla hakukonemarkkinointia käytetään monipuolisesti etenkin kuluttaja-asiakkaiden tavoittelussa. Parantamisen varaa on etenkin hakukoneoptimoinnin puolella. Tuloksista ilmeni lisäksi tulosten mittaamisen suunnitelmallisuus sekä yleisesti mittaamisen puute. Hakukonemarkkinoinnin tehokkuutta ja tuloksia on vaikea perustella ilman faktatietoa. Mittaamiseen panostaminen onkin ensimmäinen asia, johon alan yritysten kannattaa kiinnittää huomiota ja panostaa kehittäessään edelleen hakukonemarkkinointiaan.
dc.format.extent 53 s.
dc.language.iso fin
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.title Hakukonemarkkinoinnin tehokkuus B2B ja B2C asiakkaille autonvuokrausalalla Suomessa
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201205221701
dc.subject.ysa hakukonemarkkinointi
dc.subject.ysa hakukoneoptimointi
dc.subject.ysa mainonta
dc.subject.ysa Internet
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master’s thesis en
dc.contributor.tiedekunta Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu fi
dc.contributor.tiedekunta Jyväskylä University School of Business and Economics en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine markkinointi fi
dc.subject.method Kvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated 2012-05-22T06:51:15Z

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record