Show simple item record

dc.contributor.authorPenttinen, Maija-Leena
dc.date.accessioned2009-06-15T13:43:00Z
dc.date.available2009-06-15T13:43:00Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/20320
dc.description.abstract Tutkimuksen tarkoituksena oli lähteä selvittämään erilaisten oppijoiden käsityksiä teknisten apuvälineiden käytön hyödyllisyydestä heidän oppimiselleen. Tutkimuksessa etsitään vastauksia muun muassa seuraavanlaisiin kysymyksiin: Mitkä ovat oppilaiden omat kokemukset siitä kuinka teknisten apuvälineiden käyttö opetuksessa hyödyttää heitä parhaiten? Mitkä apuvälineet ovat toimivimpia ja millä tavalla he kokevat hyötyvänsä niiden käytöstä? Lisäksi tutkimuksessa sivutaan kysymyksiä siitä, miten erilaisten teknisten apuvälineiden käyttö ottaa erilaiset oppimistyylit huomioon sekä miten se hyödyttää erilaisia oppijoita. Tutkimus pyrkii myös selvittämään, vastaako oppilaan oppimistyyli hänen omia käsityksiään ja mieltymyksiään siitä, miten hän oppii parhaiten vai löytyykö oppilaiden oppimistyylien ja käsitysten välillä eroja tai samankaltaisuuksia. Tutkimusaineisto koostui seitsemäs- ja yhdeksäsluokkalaisilla teetetystä kyselystä. Kysely oli kaksiosainen: ensin selvitettiin oppilaiden oppimistyylit ja toisessa osiossa oppilaan tuli vastata kysymyksiin oppitunneilla yleisimmin käytettyjen teknisten apuvälineiden käytöstä sekä niiden hyödyllisyydestä heidän oppimisensa kannalta. Tutkimuksessa selvisi, että vaikka oppilaat tiedostavat sekä arvostavat teknisten apuvälineiden hyödyllisyyttä oppimiselle ja ymmärtämiselle, he eivät ole täysin tietoisia teknologian opetuskäytön mahdollisuuksista, oman oppimisen arviointi on haastavaa ja yhteyden näkeminen näiden välineiden ja oppimisen välillä on heille vaikeaa. en
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othertechnology in teachingen
dc.subject.otherLearning stylesen
dc.titleTechnology’s aid to learning and learners with differerent learning styles : Pupils’ assessment
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-200906151732
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.rights.accesslevelopenAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record