Jyväskylä University Digital Repository
JYX contains digital materials of University of Jyväskylä from master's and licentiate theses to dissertations and from digitized journals to originally electronic materials. The majority of the collection is openly available. There may, however, be also some restricted items as well.
JYX sites
JYX sites collect and display parts of JYX materials. Separate sites detached from JYX allow thematic exhibitions without limitations of digital archive software.
![](themes/JYX2/images/jyx-expo.png)
JYX-sites | Explore the contents of the JYX sites |
Recently Added
-
Psykologiset omaksumisen esteet ruoan verkkokaupassa
(2024)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan kuluttajien kokemia psykologisia omaksumisen esteitä ruoan verkkokaupassa. Tutkimuksen tavoitteena on syventää ymmärrystä ruoan verkkokaupan vastustamisen ilmiöstä avaamalla, millaista ... -
Kirjaesineiden muoto ja merkitys Disco Elysium -videopelissä
(2024)Tämä tutkielma käsittelee kirjaesineiden muotoa ja merkitystä Disco Elysium -videopelissä (2021 [2019]). Tutkielmassa analysoidaan kirjojen materiaalisuutta ja niiden kanssa vuorovaikutuksessa olemista, kirjojen asemaa ... -
Kohti uutta suuntaa liikuntapalvelutuotannon saavutettavuuden edistämisessä : näkökulmina saavutettavuuskehikko, Pierre Bourdieun pääomateoria ja laaja-alainen yhteistyö
(2024)Julkishallinnon liikuntapaikkarakentamisella ja liikuntapoliittisilla linjauksilla on aktivoitu väestöä liikkumaan jo useiden vuosikymmenten ajan. Siitä huolimatta yhä useampi liikkuu terveytensä kannalta liian vähän. ... -
Datakeskusten päästöjen vähentäminen vihreän IT:n keinoin
(2024)Tässä tutkielmassa tutustutaan kasvavaan globaaliin ongelmaan. Yhteiskuntamme tiedonmäärä kasvaa räjähdysmäisesti, eikä ilmastomme pysy tämän muutoksen vauhdissa, ellemme muuta toimintamallejamme fossiilista ratkaisuista ... -
Digipelaamiseen käytetty aika ja ongelmallinen digipelaaminen : eroavatko neuropsykiatrisia piirteitä omaavat lapset neurotyypillisistä lapsista?
(2024)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää eroja neuropsykiatrisia oireita omaavien (ADHD, autismikirjo, oppimisvaikeudet) ja neurotyypillisten lasten (7-13 -vuotiaiden) digipelaamistottumuksissa. Eroja tarkasteltiin peliaikojen ...