Kohti luottamusta omaan osaamiseen – ja sen yli
Luokomaa, S. (2024). Kohti luottamusta omaan osaamiseen – ja sen yli. Kielikukko, 43(1-2), 18-21. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2024/09/Kielikukko_1-2_2024_www.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Finra ry, 2024
Teksti käsittelee opettajan arjessa ja yläkoulun äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksessa tapahtuneita muutoksia minäpystyvyyden kokemuksen kautta. Miten tunne opettajan ammatillisen osaamisen romahtamisesta voi lopulta koitua oppilaiden hyväksi? Millaisiin negatiivisiin minäuskomuksiin oppilaat jäävät herkästi jumin, ja miten positiiviset minäuskomukset tukevat kaikkea oppimista?
Julkaisija
Finra ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940Asiasanat
Alkuperäislähde
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2024/09/Kielikukko_1-2_2024_www.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/212366623
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lukemisen linjaukset : lukutaito ja sen opetus perusopetuksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa
Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Oppiainepedagogiikkaa yhteistyössä : tietotekniikan sekä äidinkielen ja kirjallisuuden integrointi opettajankoulutuksessa
Järvelä, Ritva-Liisa; Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos, 2012) -
Oppimisen jaettu voimavara : ryhmän vaikutus oppimiseen musiikintunnilla
Puhakka, Asko (2021)Tässä tutkimustietoon paneutuvassa kirjallisuuskatsauksessa tutkin, millaisia vaikutuksia ryhmällä on oppimiseen erityisesti musiikintunnilla sekä mitkä ovat toimivan ryhmän edellytykset? Pohdin muun muassa, millaisista ... -
Tunne- ja vuorovaikutustaidot laajemmaksi osaksi terveystietoa
Salin, Kasper (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, 2022) -
Luokanopettajan oppiainekohtaisten pystyvyysuskomusten yhteys ohjausvuorovaikutuksen laatuun matematiikan ja äidinkielen opetuksessa 1. luokalla
Mäki, Johanna; Mäki, Juho (2023)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää luokanopettajan oppiainekohtaisten pystyvyysuskomusten ja ohjausvuorovaikutuksen laadun eroja ja yhteyttä 1. luokan matematiikan ja äidinkielen opetuksessa. Luokanopettajan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.