dc.contributor.advisor | Rantanen, Minna | |
dc.contributor.author | Mengüs, Selim | |
dc.date.accessioned | 2024-12-11T06:27:10Z | |
dc.date.available | 2024-12-11T06:27:10Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/98916 | |
dc.description.abstract | Tutkielmassa tarkastellaan liikuntateknologiaa, motivaatiota ja kuinka liikuntateknologia vaikuttaa liikunnalliseen motivaatioon. Liikunnallisten informaatioteknologioiden suosio on viimeisten vuosikymmenten aikana ollut suuressa kasvussa ja tämän myötä liikuntateknologisten tuotteiden monipuolisuus ja määrä on kasvanut. Liikuntateknologia tarjoaa käyttäjälle monipuolisia hyötyjä, joiden ansiosta käyttäjän motivaatio kyseisen teknologian käyttöön ja sen myötä itse liikuntaa kohti kasvaa. Tässä tutkielmassa pohditaan, minkälaisia hyötyjä liikuntateknologialla on tarjota ja kuinka ne vaikuttavat käyttäjän liikunnalliseen motivaatioon. Informaatioteknologia on jatkuvassa kehityksessä ja tämän myötä liikuntateknologian kehitys ei ole hidastumassa lähitulevaisuudessa. Tutkielman tulokset vastaavat tutkimuskysymyksiin: Miten liikuntateknologioita hyödynnetään? ja Kuinka liikuntateknologiat vaikuttavat käyttäjän liikunnalliseen motivaatioon? | fi |
dc.description.abstract | This study examines sports technology, motivation and how sports technology affects exercise motivation. Over the last decades, the popularity of sports information technologies has been growing rapidly and with it the variety and number of sports technology products has increased. Exercise technology offers a wide range of benefits to the user, which increases the user's motivation to use the technology and subsequently to engage in physical activity. This thesis examines the benefits of exercise technology and how they affect the user's motivation to exercise. Information technology is constantly evolving and, as a result, the development of exercise technology is not likely to slow down in the foreseeable future. The result of this study answers the research questions: How are sports technologies used? and How do sports technologies affect user’s exercise motivation? | en |
dc.format.extent | 31 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | liikuntamotivaatio | |
dc.subject.other | sports technology | |
dc.subject.other | exercise motivation | |
dc.subject.other | gamification | |
dc.subject.other | motivation | |
dc.title | Liikuntateknologian vaikutus liikunnalliseen motivaatioon | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202412117729 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | pelillistäminen | |
dc.subject.yso | motivaatio | |
dc.subject.yso | liikunta | |
dc.subject.yso | teknologia | |
dc.subject.yso | liikuntateknologia | |
dc.subject.yso | kuntoliikunta | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |