Show simple item record

dc.contributor.advisorRantanen, Minna
dc.contributor.authorMengüs, Selim
dc.date.accessioned2024-12-11T06:27:10Z
dc.date.available2024-12-11T06:27:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/98916
dc.description.abstractTutkielmassa tarkastellaan liikuntateknologiaa, motivaatiota ja kuinka liikuntateknologia vaikuttaa liikunnalliseen motivaatioon. Liikunnallisten informaatioteknologioiden suosio on viimeisten vuosikymmenten aikana ollut suuressa kasvussa ja tämän myötä liikuntateknologisten tuotteiden monipuolisuus ja määrä on kasvanut. Liikuntateknologia tarjoaa käyttäjälle monipuolisia hyötyjä, joiden ansiosta käyttäjän motivaatio kyseisen teknologian käyttöön ja sen myötä itse liikuntaa kohti kasvaa. Tässä tutkielmassa pohditaan, minkälaisia hyötyjä liikuntateknologialla on tarjota ja kuinka ne vaikuttavat käyttäjän liikunnalliseen motivaatioon. Informaatioteknologia on jatkuvassa kehityksessä ja tämän myötä liikuntateknologian kehitys ei ole hidastumassa lähitulevaisuudessa. Tutkielman tulokset vastaavat tutkimuskysymyksiin: Miten liikuntateknologioita hyödynnetään? ja Kuinka liikuntateknologiat vaikuttavat käyttäjän liikunnalliseen motivaatioon?fi
dc.description.abstractThis study examines sports technology, motivation and how sports technology affects exercise motivation. Over the last decades, the popularity of sports information technologies has been growing rapidly and with it the variety and number of sports technology products has increased. Exercise technology offers a wide range of benefits to the user, which increases the user's motivation to use the technology and subsequently to engage in physical activity. This thesis examines the benefits of exercise technology and how they affect the user's motivation to exercise. Information technology is constantly evolving and, as a result, the development of exercise technology is not likely to slow down in the foreseeable future. The result of this study answers the research questions: How are sports technologies used? and How do sports technologies affect user’s exercise motivation?en
dc.format.extent31
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherliikuntamotivaatio
dc.subject.othersports technology
dc.subject.otherexercise motivation
dc.subject.othergamification
dc.subject.othermotivation
dc.titleLiikuntateknologian vaikutus liikunnalliseen motivaatioon
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202412117729
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopelillistäminen
dc.subject.ysomotivaatio
dc.subject.ysoliikunta
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysoliikuntateknologia
dc.subject.ysokuntoliikunta
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright