Oma juttu : 1.-3. -luokkalaiset
Keinonen, K., Lappalainen, A.-L., Lappalainen, R., & Nordström, M. (2023). Oma juttu : 1.-3. -luokkalaiset. MIELI Pohjanmaan mielenterveys ry. https://www.hyvaollakoulussa.fi/oma-juttu/
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & MIELI Pohjanmaan mielenterveys ry 2023
Oma juttu -ryhmien tavoitteena on kehittää hyvinvointiin liittyviä taitoja kouluympäristössä. Alakoulun 1.–3. -luokkien oppilaille suunniteltu materiaali auttaa tunnistamaan itselle tärkeitä asioita ja käsittelemään ajatuksia ja tunteita joustavalla tavalla. Tämä opas kuvaa tiiviissä muodossa Oma juttu -ryhmien keskeiset periaatteet ja ryhmätapaamisten kulun. Opas sisältää kaikki tehtävät ryhmänohjaajan käyttöön. Lisäksi oppaassa kuvataan ryhmäohjelman perustana toimivan hyväksymis- ja arvopohjaisen lähestymistavan periaatteita ja menetelmiä. Oppaan lisäksi ryhmien vetäjien suositellaan tutustuvan hyväksymis- ja omistautumisterapian periaatteisiin kirjallisuuden tai koulutuksen muodossa. Oppaan on kirjoittanut monitieteellinen työryhmä koostuen psykologian, mielenterveystyön ja kasvatusalan ammattilaisista.
Julkaisija
MIELI Pohjanmaan mielenterveys ryISBN
978-952-69869-4-4Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.hyvaollakoulussa.fi/oma-juttu/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243326303
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Mieli ry:n, Jyväskylän yliopiston ja Vaasan kaupungin Hyvä olla koulussa -hanke (2020-2022)Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oma juttu : 4.-6. -luokkalaiset
Keinonen, Katariina; Lappalainen, Anna-Lotta; Lappalainen, Raimo; Nordström, Marjo (MIELI Pohjanmaan mielenterveys ry, 2023)Oma juttu -ryhmien tavoitteena on kehittää hyvinvointiin liittyviä taitoja kouluympäristössä. Alakoulun ylempien luokkien oppilaille suunniteltu materiaali auttaa tunnistamaan itselle tärkeitä asioita ja käsittelemään ... -
Developing A Conversational Interface for an ACT-based Online Program : Understanding Adolescents’ Expectations of Conversational Style
Peltola, Johanna; Kaipainen, Kirsikka; Keinonen, Katariina; Kiuru, Noona; Turunen, Markku (ACM, 2023)A preventative approach is crucial for adolescents’ mental well-being, as problems often arise at a young age. Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is an evidence-based intervention approach used to enhance psychological ... -
Embodied ACT : hyväksymis- ja omistautumisterapiaan ja kehollisiin läsnäoloharjoituksiin perustuva ryhmäinterventio yliopisto-opiskelijoiden hyvinvoinnin tukemisessa
Heikkilä, Anni; Ollgren, Jasmine (2019)Suomalaisilla yliopisto-opiskelijoilla esiintyy aiempaa enemmän hyvinvoinnin ongelmia. Opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opinnoissa edistymisen takaamiseksi tarjolla tulee olla tehokasta tukea hyvinvointiin. Yliopisto-opiskelijoiden ... -
The change of well-being : mediator and moderator effects of depression in Muupu intervention
Kettunen, Anu; Tarkiainen, Juha (2015)The purpose of this study was to examine how a mindfulness- acceptance- and value-based intervention influences multidimensional well-being, and to find out if depression mediates or moderates that effect. 216 participants ... -
Examining coaches' asynchronous written feedback in two blended ACT-based interventions for enhancing university students' wellbeing and reducing psychological distress : A randomized study
Räsänen, Panajiota; Muotka, Joona; Lappalainen, Raimo (Elsevier, 2023)Introduction Internet-delivered cognitive and behavioral interventions have been shown to be effective in enhancing university students' well-being and reducing symptoms of stress and depression. However, few studies have ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.