Oma juttu : 4.-6. -luokkalaiset
Lataukset:
Keinonen, K., Lappalainen, A.-L., Lappalainen, R., & Nordström, M. (2023). Oma juttu : 4.-6. -luokkalaiset. MIELI Pohjanmaan mielenterveys ry. https://www.hyvaollakoulussa.fi/oma-juttu/
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & MIELI Pohjanmaan mielenterveys ry 2023
Oma juttu -ryhmien tavoitteena on kehittää hyvinvointiin liittyviä taitoja kouluympäristössä. Alakoulun ylempien luokkien oppilaille suunniteltu materiaali auttaa tunnistamaan itselle tärkeitä asioita ja käsittelemään ajatuksia ja tunteita joustavalla tavalla. Tämä opas kuvaa tiiviissä muodossa Oma juttu -ryhmien keskeiset periaatteet ja ryhmätapaamisten kulun. Opas sisältää kaikki tehtävät ryhmänohjaajan käyttöön. Lisäksi oppaassa kuvataan ryhmäohjelman perustana toimivan hyväksymis- ja arvopohjaisen lähestymistavan periaatteita ja menetelmiä. Ryhmänohjaajan oppaan lisäksi ryhmien vetäjien suositellaan tutustuvan hyväksymis- ja omistautumisterapian periaatteisiin kirjallisuuden tai koulutuksen muodossa. Oppaan on kirjoittanut monitieteellinen työryhmä koostuen psykologian, mielenterveystyön ja kasvatusalan ammattilaisista.
Julkaisija
MIELI Pohjanmaan mielenterveys ryISBN
978-952-69868-2-1Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.hyvaollakoulussa.fi/oma-juttu/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243327349
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Oma juttu -ryhmä on kehitetty vuosina 2017–2019 osana Hyvä olla koulussa -hanketta.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oma juttu : 1.-3. -luokkalaiset
Keinonen, Katariina; Lappalainen, Anna-Lotta; Lappalainen, Raimo; Nordström, Marjo (MIELI Pohjanmaan mielenterveys ry, 2023)Oma juttu -ryhmien tavoitteena on kehittää hyvinvointiin liittyviä taitoja kouluympäristössä. Alakoulun 1.–3. -luokkien oppilaille suunniteltu materiaali auttaa tunnistamaan itselle tärkeitä asioita ja käsittelemään ajatuksia ... -
Developing A Conversational Interface for an ACT-based Online Program : Understanding Adolescents’ Expectations of Conversational Style
Peltola, Johanna; Kaipainen, Kirsikka; Keinonen, Katariina; Kiuru, Noona; Turunen, Markku (ACM, 2023)A preventative approach is crucial for adolescents’ mental well-being, as problems often arise at a young age. Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is an evidence-based intervention approach used to enhance psychological ... -
The change of well-being : mediator and moderator effects of depression in Muupu intervention
Kettunen, Anu; Tarkiainen, Juha (2015)The purpose of this study was to examine how a mindfulness- acceptance- and value-based intervention influences multidimensional well-being, and to find out if depression mediates or moderates that effect. 216 participants ... -
Embodied ACT : hyväksymis- ja omistautumisterapiaan ja kehollisiin läsnäoloharjoituksiin perustuva ryhmäinterventio yliopisto-opiskelijoiden hyvinvoinnin tukemisessa
Heikkilä, Anni; Ollgren, Jasmine (2019)Suomalaisilla yliopisto-opiskelijoilla esiintyy aiempaa enemmän hyvinvoinnin ongelmia. Opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opinnoissa edistymisen takaamiseksi tarjolla tulee olla tehokasta tukea hyvinvointiin. Yliopisto-opiskelijoiden ... -
Examining coaches' asynchronous written feedback in two blended ACT-based interventions for enhancing university students' wellbeing and reducing psychological distress : A randomized study
Räsänen, Panajiota; Muotka, Joona; Lappalainen, Raimo (Elsevier, 2023)Introduction Internet-delivered cognitive and behavioral interventions have been shown to be effective in enhancing university students' well-being and reducing symptoms of stress and depression. However, few studies have ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.