Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuus : Korkeakoulu- ja tutkimusyhteisön kansallinen linjaus ja toimenpideohjelma 2021-2025 : Osalinjaukset 1 (Oppimateriaalien avoin saatavuus) ja 2 (Avoimet oppimis- ja opetuskäytännöt)
Avoimen tieteen koordinaatio AVOTT. Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuus : Korkeakoulu- ja tutkimusyhteisön kansallinen linjaus ja toimenpideohjelma 2021-2025 : Osalinjaukset 1 (Oppimateriaalien avoin saatavuus) ja 2 (Avoimet oppimis- ja opetuskäytännöt). Vastuullisen tieteen julkaisusarja. https://doi.org/10.23847/tsv.419
Julkaistu sarjassa
Vastuullisen tieteen julkaisusarjaPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat 2024
Linjaus koostuu yhteisistä periaatteista ja (a) oppimateriaalien avoimen saatavuuden sekä (b) avoimien oppimis- ja opetuskäytäntöjen osalinjauksista, joissa määritellään tavoitteita ja toimenpiteitä. Periaatteissa määritellään yleiset ehdot oppimisen ja oppimateriaalien avoimuuden edistämiselle. Ne sanoittavat korkeakoulu- ja tutkimusyhteisölle tärkeitä asioita, joista on pidettävä kiinni avoimuutta edistettäessä. Osalinjauksiin kirjatut tavoitteet ovat enemmän aikaan sidottuja päämääriä, ja niihin liittyy konkreettisia toimenpiteitä
Julkaisija
Tieteellisten seurain valtuuskuntaEmojulkaisun ISBN
978-952-5995-65-7ISSN Hae Julkaisufoorumista
2670-062XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243324244
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Why open educational resources repositories fail : the contribution of quality approaches to the success of repositories
Clements, Kati (University of Jyväskylä, 2016)Over the last two decades, millions of Open Educational Resources (OER) have become freely available for teachers and learners online. These resources are usually accessible through Learning Object Repositories (LORs), ... -
Barriers to open e-learning in public administrations
Stoffregen, Julia Dorothée (University of Jyväskylä, 2017)The use of Open Educational Resources (OERs) is promising as a complementary resource to traditional e-learning courses. Digital learning resources can be accessed on demand and can be developed by a wide range of ... -
Suomalaisten yliopistojen käyttämät digitaaliset oppimisympäristöt
Tikkanen, Anne (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
Sähköisten oppimateriaalien hyödyt ja haasteet opetuksessa
Ronkainen, Lassi (2024)Tämä kandidaatintutkielma on kirjallisuuskatsaus, jonka tarkoituksena on tutkia sähköisten oppimateriaalien hyötyjä ja haasteita opetuksessa. Tässä kandidaantintutkielmassa perehdytään myös siihen, mitä sähköiset oppimateriaalit ... -
Millaisia haasteita opiskelijat kokevat verkkoympäristössä
Kukkonen, Lasse (2019)Verkko-opiskelun suuresta suosiosta huolimatta kurssin keskeyttävien määrät ovat hyvin suuret. Mitä syitä ilmiölle on löydettävissä? Ilmiötä tarkastellessa on hyvä tarkastella myös opiskelijoiden motiiveja ja oppimisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.