Effective Implementation of Digital Content Marketing in B2B Organizations
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© The Author(s)
As the marketing field has renewed enormously during past decades, it does not only pose great opportunities but also some challenges for businesses. In the digital era, content marketing has emerged as an important strategy to attract and engage customers, cost-effectively and in a modern way, not only in the B2C but also in the B2B sector. This thesis explores the effective implementation of digital content marketing (DCM) in B2B organizations, addressing a crucial research gap in the field. This research aims to deepen the understanding of the DCM concept, its implementation process, and the challenges and opportunities related to it.
DCM has increased its popularity also in the B2B sector, as B2B marketing is shifting towards more like B2C kind of marketing. However, B2B content marketing lacks academic research, and therefore this study attempts to find out what digital content marketing means for B2B marketers, what challenges they face in the effective implementation, and what untapped opportunities the B2B DCM holds.
Utilizing a qualitative research approach, data for the study was collected by interviewing B2B marketing experts from various organizations, and the data was analyzed using a thematic data analysis method. The findings reveal that B2B and B2C digital content marketing do not significantly differ and that B2B DCM can be described as a strategic approach where the company produces and shares its target group content in a digital form, to increase brand awareness, improve customer acquisition and nurturing existing customers, in addition to creating value for the customer. The research highlights several challenges related to the effective implementation of DCM, such as the lack of resources, and maintaining high-quality content consistency, but also identifies significant opportunities for B2B marketers like the development of AI, cooperation with subject matter experts, and utilization of more personal and entertaining content like in B2C marketing. The study concludes that DCM, when implemented effectively, can significantly contribute to brand awareness and customer engagement, and to achieving the business goals in B2B settings.
...
Markkinointialan voimakas uudistuminen viime vuosikymmenten aikana tarjoaa yrityksille hienoja mahdollisuuksia, mutta myös joitakin haasteita. Tänä digitaalisena aikakautena sisältömarkkinointi on noussut esiin tärkeänä edullisena ja modernina strategisena mahdollisuutena, B2C yritysten lisäksi myös B2B yrityksille. Tämä Pro Gradu-tutkielma tutkii digitaalisen sisältömarkkinoinnin tehokasta implementointia B2B organisaatioissa, vastaten aiheen akateemiseen tutkimusaukkoon. Tutkimus pyrkii syventämään ymmärrystä digitaalisen sisältömarkkinoinnin konseptista, implementaatioprosessista sekä haasteista ja mahdollisuuksista siihen liittyen.
Digitaalinen sisältömarkkinointi on kasvattanut suosiotaan B2B alalla, B2B markkinoinnin vähitellen siirtyessä kohti B2C markkinoinnin lainalaisuuksia. B2B sisältömarkkinoinnista ei silti ole riittävästi akateemista tutkimusta, ja siksi tämä tutkimus pyrkii vastaamaan siihen, mitä B2B sisältömarkkinointi tarkoittaa markkinoijille, mitä haasteita he kohtaavat siihen liittyen, ja mitä hyödyntämättömiä mahdollisuuksia se sisältää.
Tutkielma toteutettiin kvalitatiivisin menetelmin, ja tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla B2B markkinoinnin asiantuntijoita useasta organisaatiosta. Aineisto analysointiin hyödyntäen teema-analyysia. Tulokset osoittavat, että digitaalinen sisältömarkkinointi ei merkittävästi eroa B2B ja B2C markkinoiden välillä ja, että B2B digitaalista sisältömarkkinointia voidaan kuvata strategisena markkinoinnin keinona, jossa yritys tuottaa ja jakaa kohdeyleisölleen digitaalista sisältöä, kasvattaakseen brändin tunnettuutta, ja parantaakseen asiakashankintaa sekä olemassa olevien asiakassuhteiden hoitoa, luoden samalla arvoa asiakkaalle. Tutkimus osoittaa myös muutamia haasteita digitaalisen sisältömarkkinoinnin implementoinnissa, kuten resurssien puutteen ja hankaluuden ylläpitää jatkuvaa laadukasta sisältövirtaa. Tutkimuksen myötä tunnistettiin myös merkittäviä mahdollisuuksia B2B markkinoijille, kuten tekoälyn kehitys, asiantuntijoiden hyödyntäminen sekä persoonallisemman ja viihdyttävämmän sisällön luominen. Johtopäätöksinä tämä tutkimus osoittaa, että tehokkaasti implementoituna digitaalinen sisältömarkkinointi voi vaikuttaa merkittävästi ja positiivisesti brändin tunnettuuteen ja asiakkaiden sitoutumiseen, ja täten B2B liiketoimintatavoitteiden saavuttamiseen.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29561]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Antecedents in the adoption and implementation of a new marketing automation software
Aaltola, Max (2022)Vaikka markkinoinnin automaatio kasvattaa suosiotaan erityisesti yrityksissä ja organisaatioissa, akateeminen tutkimus siitä on edelleen hyvin rajallista. Markkinoinnin automaation (MA) kaltaiset ICT-järjestelmät, kuten ... -
The antecedents of marketing automation success in system implementation process : case Finnish manufacturing company
Hämäläinen, Roosa (2020)Teknologian kehittyminen on parin viime vuosikymmenen aikana vaikuttanut suuresti asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Asiakkaat ovat entistä tietoisempia siitä, millaisia tuotteita ja palveluita he haluavat kuluttaa ja millaista ... -
Digital content marketing on social media along the B2B customer journey : The effect of timely content delivery on customer engagement
Salonen, Anna; Mero, Joel; Munnukka, Juha; Zimmer, Marcus; Karjaluoto, Heikki (Elsevier, 2024)This study demonstrates the importance of content timeliness as a driver of engagement in business markets. Through an experimental approach, we show that if the customer is exposed to firm-generated content that he or she ... -
Digital content marketing in business markets : Activities, consequences, and contingencies along the customer journey
Terho, Harri; Mero, Joel; Siutla, Lotta; Jaakkola, Elina (Elsevier, 2022)Fundamental shifts in business-to-business (B2B) buying behavior make digital content marketing (DCM) a strategic priority for vendors, though firms struggle to achieve its full potential, as a customer-centric marketing ... -
CLIL Implementation in Greece : Empirical Findings from 2006 to 2020
Varis, Sotiria (John Benjamins Publishing Company, 2023)Despite the increasing interest in CLIL in Greece over the past decade, Greek CLIL research is largely absent from international review studies. This systematic review focuses on primary and secondary education, and examines ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.