Koulutusten kehittämistä tutkimuksella, yhteistyöllä ja verkostoitumalla : Varhaiskasvatuksen koulutusten kehittämisfoorumin toisen toimintakauden loppuraportti
Halttunen, L., Alila, K., Ekroth, A., Tervaspalo, K., Töytäri, A., Mähönen, M., Päiviö, A., Penttinen, S., Helminen, J., Nevanen, S., Rusi, M., Wallin, O., Rutanen, N., Sajaniemi, N., Kola-Torvinen, P., Kumlin, T., Niemi, J., & Kahiluoto, T. (2024). Koulutusten kehittämistä tutkimuksella, yhteistyöllä ja verkostoitumalla : Varhaiskasvatuksen koulutusten kehittämisfoorumin toisen toimintakauden loppuraportti. Opetus- ja kulttuuriministeriö. Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja, 2024:7. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-263-727-7
Julkaistu sarjassa
Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisujaTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Opetus- ja kulttuuriministeriö
The Second Forum for Developing Education and Training Provision and Programmes in Early Childhood Education and Care served in 2021–2023. During its second term, the Forum continued the work it had began over the first term, implementing its proposals for measures and the development programme. The first chapter of the report describes the objectives set for the second term and provides information of the Forum's activities. The second chapter describes the changes in the context and education policy of early childhood education and care that have taken place since the Forum's first term. The chapter also examines the current situation and key changes in vocational education and training and in university of applied sciences and university education after 2021. The chapter ends with an examination of the international context of early childhood education and care. The third chapter presents the work of sub-committees and how each sub-committee advanced the measures set for it during the term. The development recommendations which each sub-committee has drawn up for its key themes are presented at the end of the chapter. The recommendations draw on the sub-committee's work and expertise, the results of regional events and consultations, and survey results. The fourth chapter assesses the Forum's work and compiles key recommendations for developing future activities.
...
Varhaiskasvatuksen koulutusten kehittämisfoorumi II toimi vuosina 2021–2023. Foorumin toinen kausi jatkoi ensimmäisen kauden toimintaa ja toteutti sen asettamia toimenpide-ehdotuksia ja kehittämisohjelmaa. Raportin ensimmäinen luku kuvaa toiselle kaudelle asetettuja tavoitteita ja yksilöi foorumin toimintaa. Toisessa luvussa kuvataan Varhaiskasvatuksen koulutusten kehittämisfoorumin I kauden jälkeen tapahtuneita varhaiskasvatuksen toimintaympäristöön ja koulutuspolitiikkaan kohdentuneita muutoksia. Luvussa tarkastellaan myös ammatillisen koulutuksen, ammattikorkea- ja yliopistokoulutusten nykytilannetta ja keskeisiä muutoksia vuoden 2021 jälkeen. Luvun päättää tarkastelu kansainvälisestä varhaiskasvatuksen toimintaympäristöstä. Luku kolme esittelee kunkin jaoston toimintaa ja sitä, miten kutakin jaostolle asetettua toimenpidettä on edistetty toimintakauden aikana. Tämän luvun lopuksi esitellään kunkin jaoston kehittämissuositukset oman toimintansa keskiössä olleista teemoista. Kehittämissuositusten laadinnassa on hyödynnetty jaoston omaa toimintaa ja asiantuntemusta, aluetilaisuuksien ja kuulemistilaisuuksien antia sekä toteutettujen kyselyiden tuloksia. Luvussa neljä arvioidaan foorumin toimintaa ja kootaan keskeiset tulevaan luotaavat kehittämissuositukset.
...
Julkaisija
Opetus- ja kulttuuriministeriöISBN
978-952-263-727-7ISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0343Asiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-263-727-7Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/220338662
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [551]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Jyväskylän yliopiston henkilöstön pedagogisten koulutusten (YPE, TACE, APO) arviointi ja kehittämismahdollisuudet : arvioinnin loppuraportti
Kärkkäinen, Katarzyna; Jääskelä, Päivikki; Tynjälä, Päivi; Saarinen, Taina (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2021)Jyväskylän yliopiston koulutusneuvosto hyväksyi 22.4.2020 henkilöstön pedagogisten koulutusten kehittämiskohteet ja toimenpiteet. Vararehtorin Marja-Leena Laakson päätöksellä 24.8.2020 Koulutuksen tutkimuslaitos otti vastaan ... -
Ohjausalan koulutus Suomessa : selvitys koulutusten rakenteista ja sisällöistä
Kasurinen, Helena; Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana; Ruusuvirta-Uuksulainen, Outi; Kukkaneva, Eelis (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2024)Tässä julkaisussa kuvataan ohjausalan suomen- ja ruotsinkielisten koulutusten rakenteita ja sisältöjä Suomessa vuosina 2020–2023 sekä tarkastellaan koulutusrakenteiden toimivuutta ja kehittämistarpeita. Selvitys pohjautuu ... -
Kielivaranto. Nyt! : monikielisyys vahvuudeksi -selvityksen (2017) seuranta
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (2021) -
Language Reserve. Now! Follow-up on Pyykkö’s Report Multilingualism into a strength (2017) : Summary in English
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2021) -
Tiimi & Työnantaja -projektikurssi osana oman osaamisen tunnistamista ja kehittämistä
Häkkinen, Reija (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2020)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.