Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorZvereva, Vera
dc.contributor.authorRautio, Elina
dc.date.accessioned2024-05-21T06:08:46Z
dc.date.available2024-05-21T06:08:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95013
dc.description.abstractTutkimuksen avulla pyrittiin analysoimaan mikrojulkkisten visuaalista sisältöä Instagramissa, koska se on ollut merkittävä tekijä heidän suosionsa rakentumisessa. Tutkimuksen tavoitteena oli saada selville, millainen sisältö venäläisten mikrojulkkisten valokuvissa kiinnostaa eniten Instagramin käyttäjiä, erityisesti tutkijan omia seuraajia. Teoreettisessa viitekehyksessä perehdyttiin Instagramiin ja mikrojulkkisten seuraajatyyppeihin, lueteltiin strategioita tämän yleisön huomion saamiseksi, sekä pyrittiin selvittämään parasosiaalisten suhteiden käsitettä. Lisäksi kerrottiin visuaalisen sisällön tärkeydestä ja ominaisuuksista Instagramissa, sen formaateista, kuvailtiin valokuvasisällön elementtejä, jotka herättävät erityisesti huomiota. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisella tutkimusotteella, ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin Webropol-kyselyä. Aineisto kerättiin tämän kyselyn avulla tutkijan Instagram-storyssa, johon vastasi 81 henkilöä. Tutkimuksessa selvisi, että tutkijan seuraajia kiinnostavat eniten lifestyle-aiheet, kuten muoti, ruoka ja urheilu, sekä valokuvat ihmisistä ja harrastuksista. Valokuvan esteettisyys ja sommittelu, sekä rajaus ovat myös merkittäviä mielenkiinnon kohteita. Tulokset korostavat lisäksi samaistumisen tärkeyttä, mutta myös kuvien viihdyttävyyden ja epätavallisten elementtien vetovoimaa valokuva sisällössä.fi
dc.format.extent61
dc.language.isoru
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othermikrojulkkis
dc.subject.otherInstagramin seuraajat
dc.subject.otherparasosiaaliset suhteet
dc.subject.otherInstagramin visuaalinen valokuva sisältö
dc.subject.othersosiaalisen vaihdannan teoria
dc.subject.otherviestinnän yksityisyyden hallinnan teoria
dc.subject.othernonverbaalinen viestintä
dc.titleФотоконтент микроселебрити, привлекающий внимание пользователей социальной сети Инстаграм
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202405213776
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineVenäjän kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineRussian Language and Cultureen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi312
dc.subject.ysoInstagram
dc.subject.ysoautenttisuus
dc.subject.ysososiaalisen läpäisyn teoria
dc.subject.ysoesteettisyys
dc.subject.ysohenkilöbrändäys
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright